25 mars 2010

Grådimmigt.

Det är dimmigt ute. Det är som att Gud har tagit en bild av hur det brukar se ut utomhus, och sedan dragit ner kontrasten och mättnaden, gjort den något oskarp och ökat värmen i färgerna litegrann.

Vi har ingen mjölk hemma, så jag dricker näskaffe med pulvermjölk och glass i och äter choklad. Till chillistan såklart, för jag orkar inte stressa upp mig över allt skolarbete. Fast det gör jag ju ändå, såklart. Det är inte klokt vad lärarna öser över oss. Massor av grupparbeten, redovisningar och inlämningar. I morgon har jag i alla fall bara tyskaprov, det kan jag skriva ungefär hur dåligt som helst på och det känns ju skönt. Annars är det mest ovisshet. Man har ingen aning om hur man ligger till i flera av kurserna, ingen aning om ifall det är värt att kämpa för bra betyg eller inte - och det slutar allt som oftast med att man försöker lyckas i allt och i stället ligger utslagen på soffan och... dricker kaffe och äter choklad.

Inga kommentarer: