16 oktober 2007

Hallojsan

Ojoj, jobbigt läge, har inte hunnit blogga på jättelänge. Träningen igår blev i alla fall jätterolig, måste nästan säga det eftersom jag gnällt så innan, men det blev helt enkelt bäst. Vi blev sällskapade av några killar från Högalid som hade tränat innan oss och dessutom tränade vi en och en halv timme, vilket visserligen ledde till att jag kom hem ännu senare än vanligt, men som ökade effektiviteten och motivationen ytterligare. Sen satt jag och pluggade kemi på tunnelbanan, jäh!

Provet i morse gick faktiskt oväntat bra, det var inte särskilt svårt eftersom man inte kan få MVG men jag tycker ändå att jag lyckades bra. Svarade på allt i alla fall... Typ en timme innan man fick gå var jag klar, som vanligt, och i stället för att kolla igenom provet typ 87 gånger (sånt ger mig bara klåda) satt jag givetvis och ritade. Sen skrev jag en liten hälsning till Monika på provpapperet att hon inte nödvändigtvis behövde betygssätta teckningarna, men att jag skulle bli ledsen om hon kastade dem. Jag är bäst ^^

På ESU:n gjorde vi en seriestrip om GMO; genmodifierade o... o... o-vadå? - organismer! Så var det, tror jag. Serien ägde oavsett, den handlade om en gubbe som funderade, kläckte en superidé (tyckte han) och började mixtra, vilket resulterade i en varelse med grishuvud, människoben, vingar, ankfötter och rävsvans som dessutom växte på marken med utstickande blad lite här och var. Och en majskolv på huvudet. Linnea upptäckte (förlåt, men så typiskt henne ^^) att GMO baklänges ju blir OMG, så där drog vi en liten käck parallell som blev extremt uppskattad :D

Ingen svenska till allas (hungriga) lycka, så vi kastade oss direkt på maten, som vi alla hoppades inte var genmodifierad - men man kan ju aldrig veta. Som vanligt väntade en lång håltimme som spenderades väl av vissa genom att till exempel plugga, och mindre väl av andra (*host*, känna sig träffad) som snarare blev slagen på befallning. Jag satt och gröggade på Frescati typ en halvtimme innan jag fick sällskap av först Juha och sen även några till, vi spelade volleyboll först och sen fotboll med tha boys som kom lite senare.

Vi spelade badminton, jag och Sarah ägde såklart... Hon lyckades slå mig på handen ^^ Sen körde några bip-testet igen, jag bangade, blev utklassad av Nima i badminton innan jag cyklade hem.

Har varit på flöjt och lekt lite med tjejerna, nu sitter jag och pluggar historia och försöker producera en MVG-kvalitativ uppsats, något som jag med hyfsat stor säkerhet misslyckas med - men ändå! Det är tanken som räknas, eller något, och hela problemet med mig är att jag... liksom inte tänker.

[Jag lyssnar på Here comes the sun, inte nödvändigtvis för att den är så slående genombra men för att den påminner sjukt mycket om Innsbruck eftersom jag hade den som väckarmelodi då. Haha, seriöst, jag kan fan känna hur det luktade i det där rummet som jag hade, och se de godisrandiga lakanen framför mig... Sakna!!
Och Hello (Lionel Richie), som visserligen inte heller är sådär jättespeciell utan snarare extremt uttjatad, påminner också om gamla tider. En del låtar som har varit sönderspelade men som man inte har hört på jättelänge kan plötsligt bli bra igen... Det är underligt.]

Lyssnar på en fett uppmuntrande låt, Don't worry about a thing, man blir verkligen uppåt ^^ Kan kanske behövas såhär på höstkanten när allting liksom konverteras till någon slags gråskala (fast okej då, "den är aldrig riktigt lika grym och svartvit som man tror", men ändå)...
..
..
..
..
Pass (vem är du egentligen?)
Pass (- Jag kan inte!)
Passa bollen vidare, håll ingenting kvar
Passa in, våga inte sticka ut
Passa're, verkligheten är värre än du tror
Passare - raka linjer och räta vinklar är allt som behövs...

Inga kommentarer: