08 augusti 2010

Lång dag. Blöt dag.

Det här har varit en märklig dag. I morse var jag i centrum och uträttade lite ärenden. Framför allt införskaffade jag ett väldigt fint skrivblock från whitelines, som jag ska visa sen. Efter det åkte vi till Solna för att fixa nya pass till mig och brorsan. De gamla går ut om en vecka, haha. Sedan började det regna, och en blöt timme tillbringades i trädgården för vinbärsplockning. Resten har bestått av kaffe latte, bok, müssockor, skriva, Eva Cassidy, Bob Dylan och allmän harmoni. Efter middag började det åska kalasmycket och regnet vräkte ner, så jag tog mig en blixtrig promenad och njöt av den hisnande känslan man får av blixtar som lyser upp hela himlen till en grålila ton och liksom klättrar över himlen och möter varandra, och följs av ett dånande muller som får en att tro att himlen spricker. Det var häftigt.

Jag borde gå och lägga mig såklart, men som så ofta fastnar jag framför datorn i stället. Snubblar över en gammal vän på facebook och vältrar mig i gamla minnen och gråter och ler hysteriskt samtidigt som jag hatar mig själv för att vara en feg jävel, och dessutom dålig på att få folk att inse vad jag menar när jag gör saker. Och så pratar jag delade livsåskådningar med en vän över msn, leker striplit och försöker laga. Ett "lillebror, bli aldrig som jag", som får till svar "jag är redan som du". Men det är okej ändå.

Den här bilden hittade jag hos lelove.





Nu ska jag sova. Natt ♥

Inga kommentarer: