05 juli 2009

Piis änd lööv ^-^

Nu har jag lagt upp (nästan) alla filmer jag tog under Peace & Love på youtube! Fotade väldigt lite, för kameran är kass, och videos är mer minnen och känslor :3 Så, här kommer de, i kronologisk ordning och allting! :D






Första kvällen såg vi Emil Jensen! Och han inledde med Hur lyckliga kan vi bli, glädje där :')





Sedan spelade han den här låten, och det var så fint, och efteråt köpte jag ett linne med texten:
Ni är inte vackrast i världen
världen är vackrast i er.
:3♥





Här är ett brev han läste upp...





"Det finns ingen olycklig kärlek, det är bara alla idioter
som inte vill ha en som gör en olycklig!"







På onsdagen såg vi bland annat Laleh. Jag har inte lyssnat någonting på henne, men hon visade sig vara härlig på scen (som ni ser) och full av energi. Hon sjöng både på svenska och engelska :)





På kvällen, efter att nästan ha skrattat ihjäl oss med några flummiga randoms, gick vi på Hoffmaestro & Chraa - en ganska vild konsert under vilken 8 personer fick föras till sjukhus i ambulans, hörde vi dagen efter. Men sjukt bra drag och nån typ av reggae-rockaktig musik. Kul! Efter det blev det fotdopp i fontänen :p





På torsdagen var Lars Winnerbäcks första spelning, vi stod ganska långt fram och var päpp! :D





Han spelade Kom, Pussel blev glaad ^-^





Medan resten köade till Keane hann jag se lite av Thåström på Eldorado :3 Fan fan fan att jag inte kunde se hela ;)





Sedan såg vi Keane! (Ovärd film, yes)





På torsdagen såg vi Lasse Lindh spela på Peace & Love-cafén i Borlänge (som ligger utanför festivalområdet). Han inledde med Kärlekssång och därefter Du skär, Pussel i extas. :'3





Jag & Pajen müüüste i solen till Miss Li. Observera de vackert dansande människorna bredvid oss :D





På Lasses sista konsert på lördagkvällen spruuutade det konfetti och jag lovar, jag ska komma ihåg dig, när det blir varma sommardar och vinterisen ligger klar. ♥





Som avslutning på hela festivalen höll Håkan en tvåtimmarskonsert, vi stod typ längst fram och det var fiint :)





Ge mig arsenik...




Det sista som fick plats på min kamera blev För sent för Edelweiss. Älskar den låten, den stämmer så bra in på mig ^-^


Du säger att kärleken
aldrig var till för dig

att du aldrig känt vinden
högt över trädtoppen
du säger att den delar sig

vid kinden
och blir hel igen
bakom dig.

Inga kommentarer: