21 juni 2007

Grön sockerkaka, volleyboll, <3<3, Pusslaren & Irma

Okej, ligger efter med bloggandet såklart men man har ju så mycket bättre för sig på sommaren! I tisdags var jag sedan ute och joggade på kvällen, och sen gick jag upp till Cicci. Hon och Cc hade bakat en sockerkaka med minst sagt intressant utseende... Den var fullproppad med hallon och grön karamellfärg. Men den smakade gott! Sen såg vi på nån obehaglig lottafilm på finska (fast med text) från andra världskriget... jää. Jag och Cc övergav huset vid 12 och blev eskorterade hela vägen till mitt hus av katten Ozzy.

Igår, onsdag, spelade jag och Cicci volleyboll utanför bodalsgården. Johanna Ekorre satt och glassade i solen bredvid, och efter en stund kom även Jessie ner. De två "sjuka" tjejerna gick och köpte picknickmat på ICA medan jag och Cicci gjorde upp om titeln Bästa volleybollspelaren man mot man. (eller jaa, kvinna då.) Jag vann och vi kunde lugnt konstatera att den nästan säkraste garantin för att vinna en volleybollmatch är att vara väldigt lång. Àla Malin.

Vi lämnade nätet och bollarna hemma hos mig och mötte Jessie och Johanna på bussen mot Fågelöuddebadet. Där glassade vi runt lite till, bland barnfamiljerna, och åt vår matsäck bestående av baguetter, mjukost, skinka, läsk och kex. Några fjortisar fanns det trots allt, dom stod givetvis att finna uppe i hopptornet. Där skröt de för varandra om Gud vet vad, men vågade för allt i världen inte hoppa. Jag och Cicci kände oss såklart tvungna att äga dom hårt och gick lugnt förbi och hoppade ner. Både på trean och femman, så ÄGDA :D Sen åkte vi hem igen, och bar upp Ciccis nät och grejer till henne.


Senare på kvällen, när jag inte hade något att göra, satte jag mig och fotograferade. Fick till en hyfsad bild på mig själv, inte snygg men liksom... lugn. I min gråa hoodtröja och truckerkepsen, givetvis ^^ "This is the song that reminds me of my trucker hat..." :) Så jag fick ett ryck och började rita ett självporträtt, och efter någon timme eller så var jag klar. Resultatet finns att beskåda på bdb, Tofsis, och jag blev rätt nöjd faktiskt. Lite senare kom Cicci ner och vi tog en promenad för att prata av oss lite, fett mysigt. (Känns bara så otroligt bra att jag inte är arg på någon alls just nu, vad jag vet, och jag har i alla fall vett att skriva om det. Så folk inte tror att jag bara är übernegativ och hatar mitt liv och alla människor i det, för så är det inte.) Sen satt vi i alla fall på altanen hos mig och myste halva natten, och sov i soffan nere i TV-rummet andra halvan.

Vid 10 imorse gick jag upp och fixade frukost med te & scones till Cicci, och vi löste sudoku. Det var najs. Sen la vi pussel, älska pussel - jag är ju Pusslaren - och efter att ha fixat oss lite hos oss själva moppade vi sen till Centrum för att inhandla present till min kusin. Sagt och gjort, en bok har vi köpt, samt varsin glass och pärlor på leksaksaffären. Sen trädde vi pärlor hela eftermiddagen, jag har fått ett jättefint armband. Producerade även lite teckningar, och pratade med Irmeli i telefon - ÄNTLIGEN!! <3<3 Hon hade övergivit sin vän i Åkersberga och var på väg till Nacka. Så nu har jag changed planes - vandra till Nacka istället! Jää.

Nu är klockan alldeles för mycket för mitt eget bästa (vilket inte behöver innebära särskilt mycket - i det här fallet 10 över 11), och jag har väldigt ont i ryggen efter igår när jag ritade. Är nämligen bäst på att sitta konstigt och få jätteont i alla muskler, inte alls najs, längtar till massagen som jag fick i present. :D Har även hunnit skriva ett rätt långt och fett flummigt mail till Krissi på tyska, i ett tafatt försök att hjälpa henne lyckas med kladdkaka. Hon hade misslyckats totalt med den som vi gjort hemma hos mig och behövde hjälp, och jag känner att jag bidrog enormt med mitt stora stöd. Host. Mobbade henne lite för att hon inte har sommarlov ännu, usch vad elak jag är. Sen har jag suttit och knarkat jättegamla bilder på Irmas bilddagbok, bara för att jag saknar henne så otroligt mycket, vet inte om hon förstår det men jag skulle seriöst göra vad som helst just nu. Avvara vad som helst, gå hur långt som helst, anything just for her <3<3 Familjen ser på Die Hard 3. Bara för att det är en så otroligt dålig film som de själva säger, lite konstig anledning att ta sig igenom en hel film. Far berättade om en komis till familjen som bott i Tyskland när filmen släpptes, och hade trott att filmen hette "Dii Harrt", alltså Die Hard med tyskt uttal. Jää?!
Imorgon är det midsommar. Vi ska till kusinerna på kvällen, party.

Massa somriga godnattpussar på alla solrosor och prästkragar därute, hoppas alla får ett trevligt sommarlov och LOVE YA!! <3<3<3 =D

Inga kommentarer: