14 juni 2007

Tandemgrav och katapulver

Det var jättemysigt med barnen i tisdags. Vi spelade det där fiskspelet, ni vet när man har ett metspö som man ska få in i munnen på fiskarna, fast dom simmade huller om buller istället för att sitta i samma mönster och snurra. Det blev lite tråkigt att spela som vanligt, så efter en stund stoppade vi metspöna i munnen i stället! Det var mycket roligare. Fast Matilda, den minsta, fick handikapp och slapp. Jag ägde faktiskt! Jag var inne i ett stim där, och fick flera napp på rad. Roliga fraser från barnen under kvällen: "Vi kan göra det andra, du vet det där första!" "Svarta Malin, varför har du tuttar?" "Du har väldigt smala tuttar!" När jag skulle koka tortellini var den äldsta killen orolig att vattnet skulle bli överkokt ^^ Dessutom ska jag och ett av barnen dö samtidigt och ligga i en tandemgrav för två. Slå det ni! Sen skulle tjejen få sin medicin, och jag försökte krossa tabletten mellan två skedar som man brukar. Det gick dock åt helvete och tabletten flög hela tiden all världens väg, och jag skämtar om att jag just konstruerat en katapult. När jag äntligen lyckats mosa tabletten utbrister flickan förtjust: Katapulver! Underbart. Låg på golvet i korridoren utanför deras rum och sjöng när dom hade gått och lagt sig, det var jättemysigt. Sen åkte jag hem vid 11 - halv 12 nån gång, kära mor och far kom och hämtade mig i bilen :)<3<3

PUSS!

Inga kommentarer: