25 december 2008

Julafton

Nu är risgrynsgröten äten
Vi har gått julaftonsmorgonpromenad
Tunnbrödet är doppat
Det sönderrivna pusslet något helare
Det har yrt liiite lite snö i luften
I SVT:s känslotomma studio har det flummats inför svenska folket
Kalle Anka har önskat oss alla en riktigt god jul
(Och vi har nog alla erkänt för oss själva att det inte är speciellt kul längre)
Det har druckits glögg och kaffe
Och jag knäckte nötter framför brasan
Nu är klapparna upprivna
Inslagspapperet fyllde en hel sopsäck
Som man kunde anat, fick jag såklart alldeles för många julklappar om antalet ska stå i relation till hur snäll man har varit under året (tomten kanske borde läsa Stefan Einhorns bok och få lite perspektiv på godheten)
Det har ätits julbord med sill och revbensspjäll och hundra andra grejer
Efter lite vila har familjen till och med dragit sig till kyrkan
(det var kallt att cykla men mysigt ändå)


Sen har jag väl hundra bilder och tvåtusen ord, men jag orkar inte riktigt. Är väl i ärlighetens namn obeskrivligt trött, vilket jag såklart ihärdigt förnekar (det är väl lite charmen med tonåringar?)

(...för övrigt tror jag det ger ett något creepy intryck att tala om sig själv som en "tonåring".)

Men det är väl så det ska vara... (Kent)

(Farmor tyckte för övrigt att min Kenttröja var snygg ^^ Inte för att hon känner till bandet, men vad sjutton. Man får väl nöja sig med det lilla.)

Hörs i morgon. Puss :* ♥

Inga kommentarer: