07 juni 2009

Vi har solen i ögonen och spilld o'boy överallt

Tjoho! Nu är jag hemma igen, solbränd och riktigt schleten. Har gormat som en sate på de stackars småscouterna som vägrar lyssna på oss ledare, men det var kul att få komma ut och paddla igen i alla fall och som jag tycker mig minnas att någon sagt förut: Vi hade i alla fall tur med vädret. Åtminstone med tanke på väderleksrapporterna. Visserligen var det typ två grader i natt, men jag och Cc höll oss varma i vårt tält, och skänkte en tanke av medlidande till de stackars huttrande juniorerna i vindskydden. Mahaha.

Men ja, vi har haft det bra! Tjockat onyttigheter hela helgen, givetvis schtekat med ipodhögtalare i kanoten och dragit hälsosamt många egopix (med Ccs kamera och Pixel, ett mirakel att båda lyckades undgå bad ^^)!


Bjuder på en vacker bild som Råsa säkert skulle kalla mustig :D

Återkommer senare, pussel! ^-^ ♥





Song of the day: Solen i ögonen av Lars Winnerbäck:

- Vi är dom som du hatar en söndag på dan
- Vi är dom som kan skratta åt allt med varann
- Vi är dom som kan dansa när det kränger för hårt
- Vi är lördagens änglar och söndagens knott
- Vi är inga yuppies med feta cigarrer
- Vi är rastlösa själar som irrar i skogen

och vi har solen i ögonen
men skuggorna bakom oss trots allt.



4 kommentarer:

cc sa...

jättemustig!

Pusslaren sa...

javisst ^-^

Irmelisa sa...

Jag hade kunnat mörda för att få vara med där.... O.o

Pusslaren sa...

vet jag väl ^^