20 mars 2011

En bättre söndag.

I går var jag på 20-årsfest hos en killkompis. Det var väldigt trevligt! Efter en lång natt av musik och öl och skratt landade jag mjukt i himlen med stans finaste pojke. (Han hade lovat att bjuda alla som skänkt pengar till Röda Korset för Japan på en öl! Det är väl fint.) Vi somnade när solen redan börjat gå upp igen. Jag vaknade lycklig och oförklarligt pigg bara några timmar senare, och vi spelade fin musik, dagen-efter-sms:ade med andra gäster från festen och skrattade och kramades och mådde bra. Den här låten kommer hädanefter alltid att påminna mig om glädjen som präglat denna söndag. Jag brukar må riktigt bra dagen efter jag har varit på fest. Särskilt mentalt. Jag är omotiverat glad och lugn. Jag gillar det.

Hela dagen har det varit jättefint väder ute. Jag har ätit frukost hos Jo, pusslat, träffat lite kompisar och tagit en promenad. En bättre söndag helt enkelt! Nu borde jag packa inför Irland. Bland väldigt mycket annat.

Inga kommentarer: