01 oktober 2010

Nu är det fredagsmys...

I kväll är en riktig mysfredag. Jag har ätit hämtmat med familjen (sushi, yay ^^), läst Harry Potter och tittat i gamla fotoalbum från -97 och -98 som mamma letade fram. Det är läskigt hur mycket minnen som dyker upp, inte så mycket bilder utan främst ögonblicksintryck, och många, många dofter. Jag får ju aldrig tillfälle att glömma bort att jag tillhör en familj eftersom jag träffar dem i princip varje dag, men ibland behöver man påminnas om att man faktiskt är barn till någon. Det liksom faller i glömska i självklarheten, trots att det är så centralt i vem man är.

Just nu försöker jag kurera min huvudvärk med en skål glass med choklad- och kolasås. Det går ganska bra, men jag tror jag tar en liten portion till. Sedan blir det mera Harry Potter, jag är redan längre än halvvägs.

Inga kommentarer: