21 oktober 2010

Nytt ansikte

Jag har bytt ut den gamla designen på bloggen. Det blev lite väl brett med min nya dator (allt handlar om hur jag upplever skärmen, haha, jag skiter i alla andra givetvis), och all luft gav mig prestationsångest. Bättre såhär tycker jag, för det måste vara behagligt för att jag ska vilja skriva.

Det är därför mitt skrivblock är av märket Whitelines, med ljusgråa papper och vita linjer. Det skrev jag om i blocket det första jag gjorde:

"Det är något väldigt behagligt med att skriva på sådant här papper. För det första för att jag inte kopplar A5 till skolarbete, stress och ofrihet på samma sätt som med A4. För det andra för att kontrasten mellan linjer, papper och ord inte är lika stor som på vanligt papper. Och i och med att man inte syns lika tydligt, inte sticker ut lika mycket, känner man inte samma krav att skriva något vettigt. (Det kanske märks...) Därmed inte sagt att det inte är viktigt, det som skriva i grått på grått. Det kan vara nog så viktigt som det som knappras fram i kantiga courier new-bokstäver mot en kallt lysande laptopskärm."

Hur som helst. Jag trivs nog bättre med lite kortare rader (eller ja, tusen pixlar). Det dämpar prestationsångesten litegrann.

Inga kommentarer: