24 januari 2011

Kanske en nystart.

Hej. Det var ett tag sedan.

Jag har inte känt någon särskild inspiration att fotografera eller skriva. Jag har mest tänkt, läst, träffat vänner och pratat den senaste tiden.

Jag tror att jag har blivit lite osäker på vem jag egentligen vill vara. Jag börjar tröttna på den där jag blev för snart två år sedan, den som har rätt så många vänner, lagom sköna och galna, och gärna befinner sig i mitten av gänget, den som gärna super och festar och gör galna saker. Och det handlar inte om att jag har låtsats vara någon annan för någon annans skull, det är något jag har valt helt själv och rakt igenom älskat. Inte för en stund har jag saknat det liv jag levde innan det här började (även om jag såklart saknat människor från tiden innan, men det är inte samma sak). Det gör jag väl egentligen inte nu heller, jag har nog mest börjat drömma om ett helt annat ideal, för framtiden. Något nytt. (Sedan har väl min trötthet även att göra med att jag alltid känt mig så himla trygg i det här gänget, och litat på att folk tycker om mig och vill ha mig där. Men uppsättningen av personer har förändrats och tryggheten finns inte där på samma sätt, och då flyr jag direkt, vet ni. Jag hatar känslan av att vara oönskad och i vägen, då är jag hellre själv.)

Egentligen har jag nog alltid varit några år äldre mentalt än fysiskt. Det är bara de senaste två åren som jag gjort mig lite yngre, lite närmare min faktiska ålder. Lite ung och galen. Tonåring. Kan väl alla få va någon gång. Man måste inte vara den genomduktiga korrekta flickan jämt.

Men som sagt, jag börjar tröttna litegrann, och det gör att jag går runt och irriterar mig på alla runtom mig som fortsätter i samma gamla spår. Och den där nedlåtande inställningen är ju bara sjukt dryg och drar ner humöret på allihop, så jag kommer nog dra mig ur litegrann. Vara ännu mer selektiv i vad jag väljer att hänga med på.

En klassisk "it's not you, it's me". ^^

Det är nog så att
hela min tonårstid har jag väntat på att bli vuxen, men jag väntar fortfarande på att alla omkring mig ska växa upp.

Inga kommentarer: