13 februari 2011

3 x great movie - check


I helgen har jag bockat av hela tre filmer från min att-se-lista: Oh brother, where art thou?, The Bucketlist och Shawshank redemption. Riktigt bra grejer! Särskilt den andra inspirerade mig mycket till vad jag själv skulle vilja göra om jag fick reda på att jag bara hade 6 månader kvar:

- Tatuera in en pusselbit på handen, och Coldplaycitatet på foten
- Hoppa fallskärm
- Se alperna på riktigt & åka skidor
- Dyka vid ett korallrev
- Köpa en ny kamera och fotografera i mängder
- Segla en racingbåt
- Skriva en blogg om hur vetskapen om min begränsade tid känns, för att inspirera andra att bocka av sina punkter regelbundet och få sina drömmar genomförda innan det är för sent
- Hålla ett eget sommarprat (vilket egentligen kräver att man är känd, men jag tänkte att om jag hinner bli liite typ d-känd genom bloggen kanske det duger :3)
- Säga upp mig från jobbet för att hinna med allt det andra xD

Någon som har tips, antingen på saker att lägga till min egen bucketlist, eller på filmer som jag bör se, så säg gärna till!

4 kommentarer:

speedo sa...

Det som står högst på min lista är att rädda någons liv. en svår men helt klart värd punkt!

Unknown sa...

definitivt. men det blir lite omvänt om man letar upp faror bara för att kunna rädda någon annans liv... svårt att skapa liksom.

Speedo sa...

Jo det är sant, mycket klokt!

Levart sa...

Jag har räddat koerts liv 2ggr:D Pro! kan gå till pungt 2 nu:P vilken var det nu då...:S