22 juni 2011

Thunderbird under the arch of Rain

Min kära kollega talade i dag om att se det stora i det lilla, och berättade om hur hon för många år sedan hade suttit på ett utedass som vätte mot syrénbersån med dörren öppen. Det var sommar och hade just regnat, och i en regndroppe såg hon hela regnbågen.

I dag regnade det också, vilket ni alla förhoppningsvis noterade. Själv skulle jag cykla hem från jobbet precis när skyfallet började och åskan drog igång. Få väder fascinerar mig så som åskan - för att vara en duva trivs jag ovanligt bra i åskväder -, så jag hade inget alls emot att trampa fram under en blixtrande och mullrande himmel. Efter två minuter var jag så genomvåt att jag inte hade anledning att väja för vattenpölarna heller. När jag kom hem tog jag en varm dusch och gjorde sedan riktig varm choklad för o'boypulvret var slut.

Photobucket

Efter middagen tittade solen fram och orsakade en snygg regnbåge över träden. Sedan tog jag en promenad med Charlie och såg miljoner små vattendroppar överallt, men inte i någon av dem såg jag en regnbåge. Det gjorde mig lite ledsen.


Song of the night blir en låt ur Guds spotifylista med folkmusiker som besöker Peace & Love: Morasystern av BOOT. Mitt tycke för folkmusik rår ingen på. :'3

1 kommentar:

råsi sa...

VILL DU LIGGA MED MIG`=?!!!!!!!!!!!!!?