21 september 2009

The Kaktus with capital K




Det här är en ganska talande bild, tycker jag, som säger mycket om mig.

- För det första så föreställer den en kaktus som blir jätteledsen om den inte får vatten typ varannan dag. Bara en sån sak liksom. (Och just längtan efter vatten kändes extra talande i lördags morse när jag tog bilden, kan jag väl erkänna.)
- För det andra syns det tydligt att jag mycket sällan tvättar mina fönster.
- Dessutom är det ingen hemlighet att jag älskar lensflare och andra "felaktigheter" som blir i kameran av motljuset.
- Ytterligare ett litet tillägg är väl att jag fick kaktusen (som inte uppfyller särskilt många parametrar för en kaktus, förutom att den sticks, så jag är uppriktigt sagt inte säker på om det verkligen är en kaktus) av Lisa innan hon flyttade till USA. Inte som "vår vänskap ska vara för evigt"-gåva (med tanke på ironin i evighetsvarandet hos blommor i mitt rum, även om en kaktus är en jävligt klockren sak att ge bort), utan mer som "öh, jag orkar inte slänga den här, men om jag ger den till dig räknar jag med att du gör det inom en månad!".


Så nu vet ni det också.

Inga kommentarer: