29 november 2009

Lördag med advent och lokalnatt

Mööörker. D: Fast vi kompenserar lite här hemma med adventsljusstakar och utebelysning på altanen, och jag har satt upp min älskade plåtsstjärna i fönstret. :3 I går var vi också och kollade på alla niondeklassares tavlor på temat "När fasaden rämnar", där var maaassa pusselbitar 8D

Sedan hade vi "hajk" *smutskasta scoutrörelsen* i lokalen. Vi gjorde tacos, käkade godis och såg inte mindre än fem filmer. Nanny McPhee var tveklöst bäst (vilket Cc inte lämnade några som helst tvivel om att hon tyckte; hon skrattade, skrek och grät om vartannat samtidigt som hon ständigt ville krama någon). Filmens stil var så galet underbar, huset som familjen bodde i hade neongröna och klarblåa rum och alltind var som pimpat 1800-tal - hästkärror och viktorianska klänningar i chockrosa och limegrönt, typ.



(Vackert relaterad bild, okällad och bra.)

Dock stör jag mig lite på Colin Firth, det känns som att han precis som t. ex. Hugh Grant alltid spelar "sig själv" i alla filmer - åtminstone alltid samma typ av roller. Men Emma Thompson kompenserar med att vara så jävla cool! Tänk att det är hon som spelar Professor Trelawney i Harry Potter and the Prisoner of Azkaban, mamman Karen i Love actually och häxan i Nanny McPhee.



Och flera okällade bilder! :D

Hm. Hur som helst, natt i lokalen var fett värt. Scoutkärlek på er. :3 ♥



Heyner attackerade Erik i köket, och jag var galet pimp med tomteluva och tre pojkar i en pytteliten soffa. Mmah.

Inga kommentarer: