29 augusti 2008

Fiskeboda -08 ♥

Tjaaaaahh!

(Lite tomt är det när det känns som man har varit borta i tre dagar minst, och man sedan kommer hem och inser att folk knappt hunnit notera att man saknades.)

Jag är nu hemkommen från två sjukt intensiva & härliga dagar med helt underbara ettor. Först åkte vi buss ut till Fiskeboda på torsdag morgon. Eftermiddagen bestod av namnlekar & samarbetsövningar, och roligast hade alla (på något mystiskt vis) åt mig när jag irrade runt i mitten och aldrig ens hann i närheten av att träffa rätt person med sopsäcksrullen, innan ett nytt namn skreks ut. Där handlade det inte ens om att jag bjöd på mig själv, det var de andra som bjöd på mig ^^ Och så lyckades halvklassen - 14 personer - hålla sig ovanför golvet på bara två stolar. Snyggt jobbat, tyckte de stolta guiderna! :D Lite badande hanns det med också, i sjön som verkligen inte var så iskall som alla oerfarna påstod. De skulle varit med på Vässarö!

På det följde matlagning och förtäring av den utsökt läckra pasta bolognese som vi svängt ihop i det flashiga köket (well, låtsas kan man ju alltid...). Efter disken väntade den omtalade poängjakten, som i stort sett förflöt utan komplikationer. Givetvis fanns där punkter på listan som gjorde lärarna både missnöjda och besvikna, men stackars Catrin som är så snäll var ju föga framgångsrik när hon försökte "skälla ut" oss för det. Jag tror hon fick fram sitt budskap ändå :) Jag blev inte utsatt för något värre än typ tvåhundra eskimåpussar, och sånt kan man ju stå ut med. Mot slutet sprang även "the legendary gorilla" runt för att bli tillfångatagen av ettorna... Tack för den roliga stunden, Adam ^^

Sedan var det barbeque i det stora tältet nere vid vattnet, och folk satte sig i lite olika ringar runt marschallerna och spelade och sjöng och hade trevligt. (Lite saltstänk på stranden blev det visst också, trots att vi var vid Hjälmaren...) Några timmar senare gick vi tillbaka, bangade röjet i en av de större stugorna och föredrog i stället vårt lilla hus. Jag satt uppe med de goa ettorna hela natten och snackade, myste, drack kaffe och lekte med tändstickor - samt lagade makaroner klockan halv tre på natten. Missinassen gick jag ut och snurrade på gräsmattan, för sjärnhimlen var verkligen så overkligt vacker som Karla beskrivit den. Miljoner stjärnor och tusen nävar glitter, utstrött på ett täcke i mörk, mörk blå sammet... Mm.

Kvällens skönaste, efter att jag frågat om någon hade godis:
Någon: Om jag hade haft godis, hade jag bjudit!
Oskar: Om någon hade bjudit på godis hade jag haft! x'D

Till slut somnade jag ovanpå honom, som lagt sig i soffan med min sovsäck, och där tillbringade jag alltså mina tre sömntimmar.

Sedan var det dags för frukost, städning och femkamp på fotbollsplanen. Som guider fann vi oss i position att utsätta småbarnen (som är äldre än jag nästan allihop o_O) för diverse olika plågor, så grenarna blev: norsk fylla, äpple i vattenhink, sockerbit i mjöl, äggkastning och äta cocosbollar utan händer. Najs... Kladdigt värre blev det, men vi hade åtminstone roligt åt dom. >:D Sen väntade redan bussarna på vägen, och efter lite strul var vi på väg hemåt igen. Bussresan var synnerligen lugn, folk tenderar att bli lite slaka efter bara ett par timmars sömn. Sedan kramkalas på Norrtullsgatan, och så hem med tågen.

Tja, den spontana känslan är att jag inte kommer tillbringa fredagkvällen på något röjparty i stan. Är sjukt trött, och tänkte ta igen lite av den sömn jag missade när jag levde i natt.

Otroligt mysigt var det i alla fall, och jag hoppas att alla ettor som var där hade lika roligt som jag. När jag orkar kanske jag laddar upp några av de 300 bilder jag har klickat under lägret! Pusselipussel ♥

Inga kommentarer: