26 augusti 2008

Lååång måndag

Tjo!

Det här har varit en sjukt lång dag. Den har bestått i följande:

* Hälsa på alla gamla kompisar i skolan, och få gemensamt damputbrott på de nyligen "finjusterade" (=totalt uppfuckade) schemana
* Byta paket, minnen och sista-minuten-ord med Linnea
* Gå på stan & shoppa i tre timmar (och träffa Fredrik lite snabbt)
* Vara på flöjtlektion och ha ångestutbrott över att tvingas återvända till Bodal
* Ha myskväll hos Donkey med siestabarnen
* Sitta framför datorn halva natten och fixa med tråkiga saker

Ja, att träffa alla saknade klasskompisar var såklart kul. Att se schemana, som hade ändrats sent igår kväll, var inte lika roande - åtminstone inte när vi insåg att det faktiskt inte var ett skämt. Exempelvis slutar jag 4 på måndagar i stället för 12, och varje torsdag börjar jag med en lektion och har sedan håltimme i fem timmar innan nästa lektion. Helt sjukt är det verkligen. För att vara positiv kan jag ändå se två stora fördelar med schemat: Vi har Pär i kemi och Phil i naturkunskap. Mm.

Paket med Neah, fika på seven, störa i engelskalektionen (som vi skippade) och promenera till Rådmansgatan för att krama Linnea hej då. Tillbaka, lunch, naturkunskap. Efter det skulle jag egentligen ha håltimme i två timmar och sedan matte, men eftersom jag planerat hela eftermiddagen efter att sluta 11.45, blev det inte så mycket med det. Mycket bra grejer hittade jag i stan i alla fall! :D


Från vänster:
Randigt block med dödskallar, Åhléns
Mönstrade strumpbyxor (att bära under tunna), Åhléns
Gråa knästrumpor, Åhléns
Svarta nylonstrumpbyxor, H&M
Schackrutiga strumpor från H&M Herr
Guldfärgad eyeliner från H&M
Genomskinligt nagellack Depend, Cubus
Naturvit stickad klänning/tröja med stor polokrage, Ginatricot
Svart stickad mössa, Ginatricot
Vit t-shirt, H&M
Svart väst, H&M Herr
Terminskort plus, SL xD
(Ninen var bonus. :3)

Och så en fin kompis också ♥ Dock har jag fortfarande de viktiga grejerna kvar, apoteket och optikern. Men det tar vi absolut ingenting extra för, eller hur?

Sedan snabbt hem och knalla iväg igen, för dagens ångestattack. Att kliva in genom de dörrarna och känna lukten som på två sekunder får fyra förträngda år av plåga att rusa tillbaka genom huvudet... Aj. Högst otrevligt. Flöjtlektionen var desto trevligare i alla fall! :)

Hem snabbt, och sedan iväg igen för myskväll hos Donkey. Vi hyrde film, Cloverfield, käkade pasta & knäckebröd och bytte lägerfoton. Jag var väl hemma igen till kvart över 10, och då satte jag mig vid datorn för att fixa med juniormail, fiskebodaplanering och annat überspännande...

Och nu sitter jag här, kall, trött, opeppad och sjukt hungrig. Fan. Med tanke på omständigheterna så är jag rätt nöjd med inlägget jag åstadkommit! Nu ska jag få i mig något ätbart för annars kommer jag aldrig kunna somna... Skönt med sovmorgon imorgon åtminstone. Något måste man ju få trösta sig med...

Ha det fint sötisar, pussiii ♥♥

Inga kommentarer: