30 augusti 2008

Klippning, shopping & ostnallar

Tja.

Under fredagkvällen sov jag först mellan klockan 17 och 20, sedan mellan typ 22 och 9. Sammanlagt antal sömntimmar: 14 x'D Så nu kan jag bara inte vara trött mer.

Igår morse upptäckte vi något riktigt obehagligt. Under natten hade räven varit framme vid Colans bur, misslyckats med att öppna den och då försökt gräva sig in. Antingen insåg han att det var nät i botten, eller så blev han skrämd av något, för han hann aldrig igenom - men ändå. Förstå hur rädd den där stackars killen måste varit, när en blodtörstig best står utanför och vill ha kaninstek till vickningen... Nej, jag har inget emot rävar. Men vill de äta upp min kanin, då har jag mycket svårt att visa sympati för dem. Ät mördarsniglar eller något i stället.

Under förmiddagen var jag i alla fall och klippte mig (hos jordens gulligaste frisör ^^), så nu äntligen slipper både ni och jag mina gamla slitna testar. Åh, vi tar en fånig före- och efterbild, bara för att! :p

Före: Efter:
x

Okej, rätt skumma bilder, men det tar vi ingenting extra för! Efter klippningen var jag i stan, framför allt på jakt efter en grå stickad kofta, snygga skor (högklackade snörskor och stövletter) och tabletter till mami. (Nej, inte knark, sådana av tyg.)

En grå kofta hittade jag till slut, inte särskilt speciell men stor & mysig. Och - jag fick tag i ett par grymt snygga snörskor med klack! Svarta, Vagabond, och faktiskt 41:or. Mm. En dödstrött, men mycket nöjd pusslare tog sig hemåt i tunnlarna.

En annan läskig sak var att Piko slumpade David Bowie's Life on Mars när jag åkte över viadukten mellan Ropsten och Gärdet på väg till stan. På väg tillbaka, ut över samma viadukt, slumpar Piko Life on Mars med David Bowie. Lite smått scary sådär, med tanke på att han innehåller 8 gig musik... ;O

Under kvällen var mamma & pappa borta, så Cicci och Oscar kom hit och vi plus lillebror käkade mat från Oskars, myste och såg på Ice Age. Så nu slipper man bli mobbad för att inte ha sett den också! :) Lite triumf blev det givetvis, glass & o'boypulver och annat trevligt.

Dagens låt: Bruce Springsteen - My hometown

Pussiii på er - och tack för en jättemysig kväll, Ostmannen och Nallebjörnen! ♥

Inga kommentarer: