05 mars 2009

Glädjetorsdag

Åh, det här är en oförtjänt bra dag! Egentligen bryr sig ingen om varför, men jag skriver ändå så mycket skit här så det kan lika gärna vara positivt.


Först fick vi ett gott skratt åt Mats som erkände att det vi nu lär oss i matten inte har någon funktion alls i verkligheten (genom att påstå att hela naturen består av sinuskurvor och derivator). Han visade dessutom större intresse för vår miniräknarkonst än för de elever som faktiskt jobbade och behövde hjälp ^^

På håltimmen pluggade jag kemi med världens bästa Paj, drack kaffe och gjorde egen sockerdricka medan vi funderade över roliga saker som till exempel varför kolsyran försvinner när man häller i lite (ca ½ dl ^^) socker. Sedan åt vi god lunch, pratade om roliga grejer och återfick dessutom lite hopp om Berlinresa med tyskagruppen i vår :)


Mot slutet av kemilektionen spårade Pär ur totalt, vilket var högst underhållande! Efter det avslöjade Paj att vi inte hade någon tyska (som hon först planerat att lura mig att tro), så då fick jag åka hem i solskenet i stället... Och hitta en ELLE och en H&M-katalog i brevlådan!


Gissa om man mår bra idag eller?! Nu måste jag hitta en passande bild.

...

Hm, jag hittade ingen som riktigt uttrycker den där sprudlande glädjen som liksom inte får plats i magen utan vill ut på något sätt och nästan får en att flyga... Men här kommer en vårbild från förra året :D




Pussel! :D ♥

Inga kommentarer: