06 juni 2010

Le concert ♥

Lördagen då. Vi åkte buss hela natten och kom fram till Nils Ericssonterminalen klockan 05:50. (som tur var slapp vi byta i Jönköping klockan 03:30 som planerat...)



Efter ett par cheeseburgare på donken tog vi oss till vandrarhemmet och låg och dräggade utanför i väntan på att de skulle öppna.



Vi lämnade lite väskor, fick våra nycklar och åkte till Ullevi för att sätta oss och köa. Dagen fördrevs i stekande sol med kortspel, lunch från donken, inköp av merchandise, lite tecknande för min del och framför allt sömn på grund av den halvtaskiga avkoppling som bussen erbjöd.

Efter det sämst organiserade insläppet jag någonsin upplevt samt ännu mera väntan, kom förbanden in. Först ut var Johnossi...



De var trevliga. Spelade sina mest kända låtar, typ den ovan och What's the point och Party with my pain.

Sedan kom det "riktiga" förbandet som hette Joan Jett & the Blackhearts. Det var inte lika trevligt. De spelade massor av låtar och även om de kanske var bra egentligen, längtade man ju bara efter att få se det man kommit dit för.



Till sist klev i alla fall Billie Joe, Mike och Trè upp på scen, och alla blev glada. :D Och självklart inledde den skabbrosa kaninen konserten med att klunka lite öl...








Sedan kom Basket case och då skulle jag ha ringt Erik, men min mobil la av. Jag hatade min klantighet men spelade in låten i alla fall. Den här är till dig.











Den här låten hade jag aldrig hört förut, men den var fin:





Och så, såklart. Lika givet som Mannen i den vita hatten på en Kentkonsert.





Efteråt tog vi oss tillbaka till vandrarhemmet, köpte lite mat på vägen och däckade sedan ganska omgående i sängarna.




Natti!

Inga kommentarer: