01 juni 2010

Pzl har sommarkänslor.

De här sista veckorna innan sommarlovet, de är nog de allra bästa. Har alltid varit. Man får den där försmaken av friheten (och utövar den lite mer än man kanske borde med tanke på att skolan faktiskt inte slutat än), man hänger med kompisar och solar och äter glass och cyklar och bara lever.

I dag har varit en typisk sådan dag. Jag gick upp klockan elva. Då åt jag frukost och målade på en glasflaska som jag skulle ge till min flöjtlärare. Cicci och John kom hit och hjälpte till med målandet, och sedan cyklade vi till Miyabi och åt sushi - stört gott. Jag tillbringade resten av eftermiddagen i centrum och uträttade småärenden. Sedan hade jag sista flöjtlektionen för i år och förmodligen någonsin, fick ett jättegulligt diplom och lite annat av min lärare och gav flaskan med jordgubbssaft, och spelade Sommarpsalm som alltid. Efter det var det avslutning med barnen i låtgruppen också. Vi stod i en park och spelade folkmusik för barnfamiljer och föräldrar och sedan var det lite picknick. Müsfaktor mycket hög.

Under kvällen har jag ätit middag, tagit en (tidsmässigt) lång promenad med Charlie och bara inte stressat upp mig över någonting alls. En tillvaro som är så fruktansvärt saknad.

Inga kommentarer: