16 augusti 2010

ID

I dag har jag skaffat id-kort med bror.

Jag skulle också kunna skriva:
I dag har jag cyklat runt och svettats i Stockholms innerstad på jakt efter en jävla fotoautomat, blivit hänvisade från Stureplans tunnelbana till Östermalmstorg och därifrån tillbaka till Stureplan, och på vägen fått säga åt brorsan som cyklade fel typ fem gånger, hämta viktigpapperena som vi glömde, tills vi hittade en automat vid t-centralen. Den tog varken kontanter eller mitt kontokort. Där någonstans började vi ledsna. När allt (tack vare en snäll kvinna som drog sitt kort och fick 40 kr extra i kontanter) hade löst sig och vi fyllt i en massa lappar, ringde dom till brorsans mobil och sa att vi hade missat några fält.

Men! Slutet gott, allting gott brukar man ju säga. Och jag fick just en varmkorv hemma i köket, och den var god. :3

Inga kommentarer: