29 augusti 2010

Söndag

I dag har jag träffat fina vrg-flickor på söder och talat om allt mellan himmel (hemma) och helvete (Kungsängen/Väddö). Om ni undrar är jag fruktansvärt nöjd att jag inte gör lumpen. Okej jag får inte än i vilket fall, men det låter ärligt talat inte som någon höjdare. Lite lerkrypning och vandring kan väl vara angenämt ibland, men hela den här lyda-order-som-inte-har-något-syfte-mer-än-maktutövande-för-maktutövandets-skull-grejen passar inte mig. Tanken på att bli nedbruten och formad till ett rätblock, enkelt att trava med alla andra likadana rätblock, lockar mig inte det minsta. Jag vill få vara jag, nu när jag är det mer än någonsin förut, inte ett nummer och ett efternamn. Inte ens om jag fick 42 eller 1337. Dessutom har jag väldigt svårt för den här inställningen man har att allt ska vara som det alltid varit och det inte finns vare sig behov av eller utrymme för förändring. Konstruktiv kritik (som är det jag helst ger bort, tillsammans med snälla lappar och foton) är liksom inte önskvärt eller ens accepterat. Och det är nog lite väl självsäkert för min smak.


Jag har haft en bra hårdag. Och min nya skjorta från H&M. Och nu när det börjar bli svalare ute kan jag äntligen använda mina åzmkängor igen, det gör mig glad. :3

Inga kommentarer: