28 augusti 2010

Vampyrer x 2

Vi såg Vampyrer suger på bio i dag. Det var typ kul. Inget jag hade velat betala biljettpris för kanske, men måste man ändå göra av med biocheckar så... :) Det absolut mest klockrena var att när filmen var slut och vi gick ut ur den lilla salongen, så stod dörren öppen till salongen bredvid. Och där visade de Eclipse. KIRRR tänkte vi, och smög in och satte oss på några tomma säten. Och det var fan som en fortsättning på parodin vi sett innan. Det allra bästa var att de matchade perfekt i handling också; det sista som hände i Vampyrer suger (oh noes, spoiler! :'o) var att Edward friade till Becca i utbyte mot att hon skulle bli en vampyr. Det första vi får se av Eclipse är när Edward ger Bella en ring på något hotellrum... Mycket fint. Och så fortsatte det; vid många tillfällen undrade man om det vi hamnat på inte i själva verket var ytterligare en parodi på Twilight-sagan.

Som ni förstår är jag inget fan av Twilight-filmerna. Men! Jag har faktiskt bestämt mig för att ge böckerna en chans! Är redan nästan klar med första boken (och det var nog bra, annars hade jag inte förstått mycket av skämten i bion...) ^^


(orelaterad gammal budgetbild på vampyrpzl som utfyllnad.)

I övrigt då?

Levart har äntligen kommit hem från Mallorca den jäveln. Efter sex lite för långa veckor. Och Gud är hemma på permis vilket gör kladpzl ännu lite kladare! I övrigt säljer jag på dagarna, bra till och med. Har räknat ut exakt hur många poäng man måste samla ihop för att tjäna 1337:-, ska fan pricka det någon dag.

Denna fredagkväll har tillbringats hemma hos underbara Ölen, med en del andra fina människor. Men efter att han och jag däckat i hans säng en timme kände jag att det var dags att röra sig hemåt i stället... Och nu ska jag sova. Ta igen lite sömn från förra natten, då Levart låg i min säng och snackade skit och spelade house tills min pappa nästan slog in dörren när han drämde näven i den mitt i natten (och väckte lillebror på kuppen).

Godnatt.

Inga kommentarer: