28 april 2007

C+C, Andreas and all of the people

Fredag: Jag har inte försovit mig! Matteprovet kändes fett bra, är extremt stolt över att jag kom på formeln till sista uppgiften! Gjorde american pancaces på hemkunskapen -> orkade ingen lunch i matsalen -> Helena tror att jag är anorektiker :P
På 2,4 lyckades jag i alla fall över förväntan, 4 sekunder sämre än i höstas. Kanske ska springa om senare.

På kvällen gick jag, Cicci och Cc till kära Leader och smörade lite för henne genom att räcka fram blommor (blomma, upphittad tulpan) och komma med inställsamma ord. Allting för att förhoppningsvis få möjlighet att låna en avanti till sommaren och segla med Jo, Cc och Cicci några dagar :P Efter det gick vi till skärsätragården och träffade Oscar (som försöker lära mig Kom, utan större framgång tyvärr), Micke, Johanna, Jessie och lite till folk. Drog därifrån vid kvart i 11 och var tillsammans med Cicci, Cc och Andreas från Blackeberg hela kvällen, gick förbi Johanna och fick med henne och hennes kusin ut på en promenad. Vid ett skulle jag följa Andreas till tåget, som inte gick. Bussarna gick inte heller så han fick gå till Ropsten. Jag och hunden följde honom en bit och sen kom jag väl hem vid två ungefär. Kvällens avgjort najsigaste stunder:
1) Jag ligger på rygg på stigen mellan Larsberg och vattnet (på väg från Aga till Bodal), lyssnar på Lifehouse's "You and me and all of the people" och kollar på stjärnorna. Lycka!
2) Jag, Cicci och Cc ligger på den stora gungan i Mosstorpsparken och Jo & Louise ger fart. Underbart!!

Imorse vaknade jag kvart över 7, alltså hade jag fått hela 5 timmars sömn. Och kunde inte somna om! Har ätit frukost nu, och ska åka till stan och träffa Cicci efter lunch för vi ska köpa pysselgrejer på Panduro! Det var min födelsedagspresent till henne (och så den där fina stridsvagnen i trä som jag, Cc och Johanna E gjorde på slöjden förra fredagen). Puss & Kram & Trevlig Valborg! /Malin :)

Inga kommentarer: