23 april 2007

Sammandrag från helgens händelser

Denna härliga och uppmuntrande aprilmorgon bjuder dagen till ära på ett uppfriskande, stilla fallande duggregn, gråmulen himmel med en touch av Stockholmssnö, och extremt blöt asfalt att gå med vita skor på. Tänkte fortsätta med att berätta hur min helg har varit.

Ja, fredagen började med att min kära lillebror sprang runt i huset och lät som en säl (onk onk), det är oklart om det var på grund av stress, trötthet eller allmän överskottsenergi. Dagen flöt på och kändes bara mer och mer meningslös vartefter timmarna gick. På matten kom en gubbe och försökte tala allvar med vår klass om rasism, på slöjden gjorde jag följande:
  • Mätte diametern på ett värmeljus
  • Lekte med Cc och Johanna
  • Gjorde en födelsedagspresent till Cicci (som hon ska få idag)

Sen hade vi lunch i tre timmar eftersom hemkunskapen var inställd, på svenskan fick jag reda på att jag fått G på det förjävliga provet som jag hade damp på (tror inte det står med här i bloggen, men jag säger bara att provet handlade om grejer som ab hade gått igenom men inte vi, och hela ef missade 1½ sida på att inte ha fått papper om Strindberg. Fuck off), fast ett poäng ifrån VG. Lättad. Sen hade vi idrott som var rätt kul för vi spelade basket med bara tjejerna, vi vann *stolt* :)

På kvällen var jag med mamma och myste, pappa och Pelle var borta på innebandy (tror jag) så vi satt hemma och åt tortellini och såg på film.

I lördags fick jag givetvis ingen sovmorgon eftersom det var sjöscoutdagen. Vi hade fett kul, slog ihop patrullerna till en så vi blev 7 personer. Det blåste och var jävligt kallt, men vi klarade oss hyfsat och kom bara under 40 poäng av 60 på en kontroll. Där var en fett snygg o söt kille från Saltis kontrollant, haha han kände igen vår kår från Vässarö i somras. Och vi fick full pott på sjukvården! *überstolt* :D Sen på prisutdelningen blev det fett spännande, men det visade sig att sekretariatet hade gjort fel så vi egentligen skulle ha vunnit. Eftersom Eva redan sett listorna och "visste" att vi skulle komma tvåa kunde hon lova oss 5 tårtor i pris om vi vann. Sen vann vi ju i alla fall, så nu ska vi ha marängswisskalas på onsdag:D

Sen på eftermiddagen åkte vi till kusinerna för att fira Jocke 4 år som fyllt år samma dag som Cicci. Cyklade hem mitt i natten och somnade direkt.

Igår fick jag givetvis inte heller nån sovmorgon eftersom vi skulle fixa med båtar i hamnen. Det gick fett bra och mamma kom ner med lunch o fika till alla sen. Hanna låg på mig och Cc när vi skruvade durkar, så vi blev smått mosade men annars gick allt bra. På kvällen fick vi gäster, tre tanter som var ganska vuxliga av sig men rätt okej.

Har insett att följande händer den här veckan:

  • Jag har fem prov + eventuellt Englska Muntliga
  • Vi ska fira tre födelsedagar, Cicci + Lollo + Lisa
  • Vi ska springa 2,4 på fredag
  • Det är St Georg ikväll
  • Flöjtlektion på tisdag (om jag orkar)
  • Scoutfirande på onsdag
  • Jättemycket att städa på torsdag

... osv. Nån kanske fattar att jag känner mig smått stressad eftersom jag även måste ta reda på vilket gymnasium jag kom in på, och om man ska gå på nåt mera öppet hus, samt lista ut vad den där konstiga H&M-räkningen ville säga mig.

Nu måste jag plugga svenska innan jag drar till skolan, är rätt positiv ändå och det känns ju bra.

Inga kommentarer: