10 april 2007

Påsklov, sjuk & tidvändare

Kom hem från fjällen inatt. Vi har haft jättemysigt, jag har målat påskägg och pluggat lite. Första dagen var det väldigt blåsigt och det yrde snö, mysigt på sitt sätt ("det är bra väder ute att vara inne i"), och på kvällen blev det strömavbrott. Vi fick grilla korv i öppna spisen för att få middag, det var mysigt på riktigt! Sen blåste det ganska mycket dagen efter också, men de två sista dagarna var det jättefint och soligt så nu har jag blivit lite brun i alla fall (fast det ser nog mest ut som jag är übergenerad för jag är mest röd) :) Älskar morfars uttryck "jag umgås med planer på att..." xD Han har även hittat ostkex som är ekologiskt odlade, fråga mig inte hur han lyckades med det. När vi kom upp hade mormor och morfar löst lite av förra veckans melodikryss, och för att hjälpa dem frågade vi "Jaha, men sjöng han på svenska eller engelska?" Mormor: Hur vet man det? KLOCKRENT xD Sen gick jag in på internet och lyssnade, och det visade sig vara Lars Winnerbäck. :P På påskafton gick både jag och Pelle och de vuxna spår för att hitta påskägg, fast jag åt ju inget godis, men ändå. Känner att vi nog la vårat spår på lite för hög nivå men det löste sig till slut:) Nu måste jag gå till skolan, känns inte riktigt toppen eftersom jag hostar, är snuvig och har ont i huvudet samt får skithög puls för minsta ansträngning men det ska nog lösa sig det med! Blev dock vägrad lapp till gympan från mor. På torsdag blir det Österrike! :D Har extremt mycket att fixa med, umgås med planer på att skaffa en sån där tidvändare som Hermione har;) PUSSAR <3<3

Inga kommentarer: