10 augusti 2009

Pirates of the Caribbean -09: PöC!

Sådär, här kommer lite bilder från scoutlägret! :)



Första kvällen paddlade vi iväg till Ccs kompis på ön mittemot och bastade.




En av lägrets många klassiker blev "Du kan få *** min ***!", till exempel:
Du kan få dra upp min tältpinne!
Du kan få smaka på mina muffins
;3
Du kan få slicka av min spork...




Två dagar höll vi sjukvårdsövning för patrullscouterna. Första gången var ett rent skämt (jag hade hellre legat kvar i skogen med mitt brutna ben och min huvudskada än blivit omhändertagen av dom!). Andra gången var dom bättre ^^




Vi har seglat både oppe och tvåkrona, det var rätt segt, fast det var trevligt att ha vattenkrig och välta :3




Hoppsan, två duvor landade visst på stranden tror jag... ♥




Det blev mera bastande under veckan, även i bastun där på Vindalsö. Här är badbryggan genom en suddig lins och Daniel (från Australien) som tittar mot Silja Line i solnedgången.




En natt åkte vi ut i Mickes militärbåt och tittade på fyrar (=såg på månskenet och horisonten och grät till Lasse). Müs!




Det blev mycket solbilder på växter, de är sällan lika kameraskygga som människor :)




Här är nudistjoddlaren Güstaf (som senare blev guvernörsdottern Erika) och den världsvitt fruktade sjörövaren Karla.



...Och såhär kan man väl sammanfatta mina känslor inför Pirates of the Caribbean -09!





Lägrets ord: Bwww! ^-^ ♥
Lägrets uttalande: "Alltså Cc, du ser bara galen ut. Tvätta håret!" /Speedo


Några av lägrets låtar:



















Woho! Tack alla för en härlig vecka på Vindalsö :D ♥

Inga kommentarer: