04 november 2010

CAP&Coffee

Här kommer lite befogad gratisreklam för två produkter.

För det första tidningen CAP&Design* som är ungefär den bästa jag läst. Lätt topp tre (bredvid ELLE och Språktidningen). Viktor på jobbet kom in till mig när jag satt och sålde med det nya numret av CAP&Design (vi får ju en massamassa tidningar till jobbet, och även om vi inte säljer just den så säljer vi andra tidningar åt IDG vilket tydligen räcker). Is lycklig Pzl! Det är riktig jävla kvalitetsläsning. Bara layout, typografi, förpackningar och grafisk design överallt. På första sidan i tidningen listas redaktionens favoriter - detta leder oss in på den andra produkten jag gör gratisreklam för här - där redaktören Sara Wilk skriver såhär: "Jag tycker om kaffe. Och jag tycker om bokstäver. Tummen upp för förpackningen till Zoégas mörkrostade kaffe". Och jag kan inte annat än hålla med henne. Det är så bra! Så bra! Och jag vill så gärna brygga mig en kopp kaffe varje gång jag ser reklamen (vilket väl är syftet, antar jag).








*citat från capdesign.se: "Så, vad betyder CAP i CAP&Design? Jo, 1987 fanns två beteckningar på formgivning på datorn: DTP, Desktop Publishing och CAP, Computer Assisted Publishing. Tidningens grundare satsade på att CAP skulle bli den förkortning som slog igenom. Fel, visade det sig, men kanske var det tur: det finns många DTP-tidningar, men bara en CAP ... :-)"

2 kommentarer:

Andreas Leijon sa...

Men hallå, du är ju typ så fantastisk som medmänniska man kan bli! Massa kärlek från oss på redaktionen!

Pusslaren sa...

Det ger mig alltid såna creeps när stora företag känner av att man länkar till dem och kommenterar. Men tack tack tack får jag väl säga. :)