04 november 2010

Hey look, yeah it's beautiful, but that's not for you honey





Sitter och kikar på partyskor och hittade dessa snygga på Laredoute. Det är bara ett problem, eller egentligen 2.

Jag är 179 cm lång och har 27 cm långa fötter.

Det innebär att jag å ena sidan inte kan ha skyhöga klackar, för att jag blir konstigt lång då, men å andra sidan inte vill ha platta skor typ ballerinas, för att det får mina fötter att se jättelånga ut. Och egentligen gillar jag inte skor med mellanhög klack över huvud taget, jag tycker liksom att ska det va så ska det. De högra skorna här ser i ärlighetens namn rätt tantiga ut i modellen, men vad gör man? Frågan är bara om det blir en kompromiss mellan både och, eller om det helt enkelt blir varken eller - jag blir längre men har fortfarande långa fötter, och ser dessutom tantig ut på köpet.

Nu spelar det i och för sig inte någon roll i det här fallet, eftersom skorna ändå bara finns upp till storlek 41.

Döda mig.

Inga kommentarer: