16 maj 2011

Lördag som blev nörddag

Igår skrev jag prov på SU hela dagen, för intagningen till Språkkonsultprogrammet. Chansen att jag kommer in känns dock minimal med tanke på att jag inte ens hann klart med den stora uppgiften (schysst att vi ska åstadkomma en informativ text på 800-1000 ord helt för hand på några timmar... Dessutom på det avtändande temat sociala medier). Men jag är ännu en erfarenhet rikare i alla fall!

Direkt efter det blev det dags för studentskiva hemma hos Ölen. Mycket trevligt och lyckat och uppskattat! Jag var utklädd till språknörden Anna Gram och hade höga stora shorts, hängslen, läsglasögon, knästrumpor och sandaler, och bar runt på diverse palindrom såsom en ELLE-tidning, ett paket Level och en skylt med texten "I ♥ att ordidrotta ♥ I". Efter (den mycket välsmakande) middagen höll jag dessutom ett allitterationstal!

Här är några bilder jag tog i början av kvällen:

Photobucket

En Öl i elefantdräkt...

Photobucket

Och en Dare DJ Devil med tungan rätt i mun!

Photobucket

En cool sovjetist i knäet på en styrelseordförande (typ) ^^

Photobucket

snyggbrud.nu

Photobucket

En schmexig aggressiv nationalist, eller något

Photobucket

En söt hemmafru med vispar i håret och verktyg runt halsen...

Photobucket

...sovjetiskan igen...

Photobucket

...och en zombiejägare!

Några bilder på min outfit har jag tyvärr inte, men jag fick flera komplimanger för hur väl jag lyckats. Henke sa "Sådär nördig har jag typ aldrig sett dig!". Haha, nä tack det hoppas jag... Riktigt trevligt var det i alla fall!

Inga kommentarer: