07 maj 2011

Megamind

Jag och nosen såg en ganska åzm film igår, Megamind. Jag brukar inte vara något fan av animerade filmer, men den här var bara så klockren! Själva ploten brydde jag mig inte så mycket om, men detaljerna var genomtänkta och dialogen klockren.


Dessutom blev jag lite kär i Megaminds stil: rockig, svart och tight med nitar. Gröna ögon som jag. Och så blåa detaljer! Så jäkla snyggt! Hans blåa rave-laser var det bästa av allt. *spritz*


Hihi, Megamind gjorde sig till ny president över Metro city (som han uttalade likadant som velocity ^^)

En skön dialog ur filmen, mellan två "superhjältar":

Megamind: [from projector] Over here, old friend! In case you've noticed, you've fallen right into my trap!
Metro Man: You can't trap justice! It's an idea, a BELIEF!
Megamind: Even the most heartfelt belief can get corroded over time!
Metro Man: Justice is a non-corrosive metal!
Megamind: But metals can be melted, by the heat of revanche!
Metro Man: It's REVENGE, and it's best served cold!
Megamind: But it can be easily reheated, in the microwave of evil!

Jag höll på att dö av skratt. En annan fullkomligt klockren scen var när Megaminds kompanjon Minion övergav honom, och lämnade rummet på en segway. x'D De två för också en givande diskussion här:

Minion: Sir, I think this is a bad idea...
Megamind: Yes, a very wickedly bad idea for the greater good of bad!
Minion: But I'm saying it's the kind of bad that... Okay, you might think it's good from your bad perception, but from a good perception... It's just plain bad.
Megamind: Oh, you don't know what's good for bad!

Citat tattade från imdb.com. Nu får ni se till att se den här filmen hörrni! Riktigt bra faktiskt ^^

Inga kommentarer: