22 maj 2011

Proppfull helg

Det här har varit en intensiv men fantastiskt rolig helg.

Fredag: jag och några till åkte från jobbet på eftermiddagen för att representera kontoret på ett möte angående ett EU-projekt som drar igång snart. Det var väldigt kul! Efter det tog vi en sväng förbi Josefinas på Djurgården (ett bratställe som tog 65 kr för ett litet glas öl. Jag drack vatten. Men hade trevligt med kollegorna!). På kvällen var jag på Gröna lund med Malin, en annan kollega. Vi provade den nya berg- och dalbanan i trä, åt mjukglass, åkte katapulten i kvällssolen och sist men allra störst: såg Säkert! Hon spelade tre av mina favoritlåtar i rad; Och jag grät mig till sömns efter alla dar följd av Dansa, fastän och Isarna. Mmm. Filmade lite med Makro också, inte överdrivet seriösa videos men ändå.
Lördag: på dagen var jag på förträff inför världsscoutjamboreen jag ska på i sommar! Jag kände ingen när jag kom dit men det åtgärdades snart. På eftermiddagen åkte jag hem, bytte om från scoutskjorta till min rock-outfit och begav mig till skivan jag nämnde i det tidsinställda inlägget under. Riktigt trevligt hade vi! Lisen & Isen hade styrt det så himla fint med god mat och vin och tält på gräset. Wunderbaum.
Söndag: Efter tre timmars sömn var det bara att gå upp ur sängen igen, även i dag för ett scoutarrangemang faktiskt, nämligen en kurs för vad man kallar Unga Talespersoner. Jag och ett gäng andra diskuterade scouting och utbildades i att föra fram ett vettig och inspirerande budskap i en intervju oavsett hur dumma och tråkiga frågor som ställs. Lärorikt och roligt.

Just nu är jag så sjukt trött så att jag tror att jag går och lägger mig direkt. Tack och godnatt.

Inga kommentarer: