03 juli 2007

Cykling & foto

Imorse sov jag till halv 11, stolthet där. Nästan. Jag slappade lite på förmiddagen, poiade, löste sudoku och var ute med ninen, och sen efter lunch åkte jag, pappa och Pelle på en cykeltur till stan. Vi cyklade först till Nybroplan, där vi såg en fotoutställning som var otroligt fin (på samma ställe som Jorden sedd från himlen visades för några år sedan). Alla bilder föreställde vilda djur, och jag funderade över vilka bilder jag uppskattade mest:
"capture-the-moment"-bilderna när björnen tar en lax eller delfinen hoppar upp över vattenytan, eller de foton som verkligen sprider ett lugn - något som kan vara minst lika häftigt. En stilla havsyta eller höga berg, bilder som får till och med en plats i sådan rörelse som Nybroplan att verka... stilla. Aja, svammel åsido - efter det fortsatte vi till Vitabergsparken där pappa läst att det skulle vara en annan fotoutställning med både amatörer och proffs. Sagt och gjort - vi trampade på hela vägen till Vita bergen (som ligger på söder) för att först få varsin glass och därefter få reda på att utställningen stängde idag. Därför cyklade vi vidare mest på känsla och hamnade bland några söta röda hus där jag verkligen inte skulle ha något emot att bo (särskilt inte som Stockholms stad gärna hyr ut husen till just kulturellt anknytande personer, till exempel konstnärer)... Känner att Pelles mountainbike verkligen passade in där. Nooot.

Helt utan förvarning hoppade pappa plötsligt in på Chokladfabriken där han köpte några praliner och en iste, och vi även lärde oss att tryffel - förutom svamp - innebär att chokladbiten har någon typ av fyllning som är kokad i grädde. Yeah! Då vet vi.

Vi plockade upp mor utanför OMX-huset nära Värtahamnen, och jag och mor cyklade till sportaffären i centrum medan bror + far cyklade hem. På InterSport beställde vi pikétröjor till årets läger (okej, mobba oss, jag tror i alla fall att det blir jättebra).

Nu har vi ätit grillkött till middag, jag har kollat igenom Jorden sedd från himlen och sen ägnat typ 1 ½ timme vid datorn eftersom den är så otroligt seg. Pelle har tröttnat på att behöva dela datorn med övriga familjen och har därför återinstallerad vår gamla Windows 95 som har stått på vinden en längre tid, i sitt eget rum. Så nu kan han spela Rollercoaster hur mycket han vill, samt även spara spel (något som inte fungerat på vår nuvarande dator eftersom den är för ny för spelet)! Han verkar väldigt lycklig över det... Yeah.

Känner att min stackars kanin inte har något hus därute i buren, det är synd om honom, jag borde gå ut och göra något åt det. PUSSEL <3<3

Inga kommentarer: