26 juli 2007

Element och is

Igår var vi hos några kompisar hela dagen, samma familj som var hos oss och spelade bandy på en brandstation i våras. Det var jätteroligt såklart, barnen är väl lite för små för att jag ska uppskatta alla lekförslag (eller typ direkt efter en gigantisk middag: "vem vill hoppa studsmatta med mig? Eller hopprep?" :P), men jag underhöll mig med de vuxna i stället vilket gick minst lika bra. Jag har ju redan sagt att pappan i familjen är min stora idol ;) Och det roliga är att jag är hans! Vi spelade fotboll, paddlade kajak, badade, käkade, hoppade studsmatta, hoppade långrep (samt fick uppgifter medan vi hoppade, jag fick dra ner byxorna till fötterna och fortstäta hoppa ^^) och annat skojs. Jag hittade såklart direkt in till deras kylskåpspoesi där jag underhöll mig en längre stund, och när mamma läste upp vad jag producerat för Kristian (=pappan), utbrast han entusiastiskt: I wanna marry you! Haha, tycker lite synd om hans fru då... Tyvärr hade vi glömt kameran (ligger nerpackad i väskan) så jag kunde inte föreviga mina verk, men ett av dem minns jag:

Jag samlar på solsken
för att bo utan element.

"Is till festen" står det på reklamskyltar i stan. Är det bara jag som tycker att det är lite obehagligt? Ja, ni fattar ju att jag såklart har en egen tolkning också, men förutom fryst vatten kan väl is betyda kokain? Dom här skyltarna sitter på lyktstolparna emellan filerna, till exempel på lidingövägen, så det är inte precis reklam som går på TV. Scary? Funderar på att ringa telefonnumret som står angivet, och låta typ fett desperat på kokain, bara för att kolla.

Nu måste jag dra, ska ju på scoutläger, CIAO!! =D =D <3<3<3

Inga kommentarer: