18 juli 2007

Hem till Stockholm igen...

Tja, vad ska man säga om dagen? Den inleddes med lite halvhjärtat uppackande + städande, men ganska snart åkte vi iväg till mormor och morfar. Där pratade vi och kollade på bilder i kameran, och tog såklart hem hunden och kaninen eftersom det var hela syftet med utflykten. Hemma fortsatte jag att packa upp (är faktiskt klar nu!), och satt en kort stund vid datorn. Där såg jag på msn att Jacob ("han utan sovsäck" / pappa) var i Stockholm, och eftersom jag skickat ett SMS så ringde han faktiskt när vi var på ICA. Lite senare fick jag reda på att vi tyvärr inte kunde träffas, inte helt oväntat såklart. Men ändå - det är lite intressant - alla dom här besöken i Stockholm håller liksom hoppet uppe. Och att han verkligen föreslår att vi kan träffas när han kommer ner om några veckor för att bara gå på stan, istället för att bara slänga ur sig något i stil med "en annan gång kanske", sånt gör en glad.

Och snälla, tro inte att jag är galen eller typ förälskad i människan - han är bara en kompis som jag inte har träffat på två år!

Men i vilket fall, dom där små outtalade löftena om att komma tillbaka nån gång (a`la tapper riddare på vit häst som räddar övergiven prinsessa?) håller en liksom flytande, precis som så mycket annat. Det är både bra och dåligt, men mest bra eftersom man ändå inte tror något speciellt; han är snygg men upptagen och that's it.

Okej, nog om honom, jag är tillräckligt duktig på att tjata i bloggen i alla fall.

Nu ska jag nog lägga ner det här, har pillat på datorn i flera timmar nu - datorabstinens. Vet inte riktigt när jag åker bort nästa gång, det beror lite på, men det löser sig väl. Ciao och PUSSAR på alla som råkar läsa det här (Det är faktiskt en del, ser jag i loggarna, sånt är trevligt :P)!!! <3<3<3

Inga kommentarer: