18 juli 2007

Cykling i Tyrolen

Nu har jag kommit hem efter en underbart härlig vecka i Italien. Jag tänker fatta mig kort om den (haha, det kommer förmodligen misslyckas så grovt xD) och om någon (mot förmodan? host) skulle vara intresserad av en mer detaljerad utläggning kan de spana bilddagboken.

Jag kan ju inleda med att berätta att natten till tisdagen förra veckan, då vi skulle åka, kunde jag inte somna. Jag tappade sugen och låg och läste, och när klockan var kvart över 3 hade jag fortfarande inte somnat. Det är väl varken ovanligt eller farligt, men det jobbiga låg i att vi skulle gå upp klockan halv 4. Det kanske kan förklara att jag var extremt trött hela morgonen och gick som i dvala längs gaterna, samt slaggade hela flygresan.

Väl framme i Venedig upptäckte vi den lilla störande detaljen att vårt bagage fattades, men lät oss inte nedslås för det utan lämnade helt enkelt in en anmälan och tog tåget till Bolzano där vi nödshoppade lite kläder, och tog en taxi upp till hotellet.

Redan morgonen efter (onsdag) stod bagaget utanför hotelldörren och allting löste sig. Vi cyklade på onsdagen och torsdagen, konstaterade att kartorna sög men även att hotellet var det finaste någon av oss någonsin bott på, att alla i personalen var jättetrevliga och maten fantastisk. På fredagen var vi nere i Bolzano och shoppade. Jag har köpt pikétröjor, träningskläder, tysk tidning + korsord och en klänning. Dagen efter var det pappas födelsedag, och så cyklade vi igen, bland annat uppför en hyfsat brant backe i några timmar. Utan paus eller någon nedförsbacke klättrade vi typ 500 höjdmeter med cyklarna, det var inte bara najs eftersom vi hela tiden hade några miljarder flugor surrande omkring oss (nej, det var inte vi som luktade skit, vi gick längs fårhagar och annat =/). Men nedförsbacken efter det var trevlig :)

Dagen efter det skulle vi åka vidare, och jag tror jag tar den delen i ett nytt inlägg för att öka kvantiteten en aning. CIAO! <3<3

Inga kommentarer: