02 juli 2007

Vaniljhjärtan i fyrtakt (och din kontakt i min takt)

Igår var det söndag, och jag lekte med Johanna, Lisa och Cc. Vi bakade vaniljhjärtan (fast utan hjärtformar, så det blev vaniljcirklar), kokade skum pasta i alldeles för stor mängd och var med djuren i trädgården. Sen målade vi med vattenfärger, det var jättenajs! J&L gick hem och jag och Cc fick äran att städa alltihop lite senare (och jag känner att Cc mest tittade på, det erkände hon själv men var för lat för att hjälpa till :P). Vi knarkade Winnerbäckskivor och gjorde ett scout/seglingscollage, det blev grymt fint. Vi skulle hjälpa mamma att laga mat, och Cc började gråta av att riva ost!! xD Okej, det var nog mest för att jag hade sagt något roligt, minns inte vad... Pajerna blev goda i alla fall, och efter maten gick vi ut och poiade (klockan var ungefär kvart i 10) samt diaboloade. Cc ägde mig och bror såklart, men det får hon göra. Jag har i alla fall äntligen lärt mig 4-takt :D *stolt* okej, inte för att det ser särskilt snyggt ut, men har man väl lärt sig det är det säkert lättare att lära sig 5-takt. Och det är status! (Cc's uttryck) Pelle lärde sig 3-takt också, det var duktigt :P Sen förvandlades cirkusträningen till en hel grannträff eftersom en far + liten dotter kom ut ur det ena huset, en ensam man + hundvalp ur det andra och sen en mamma + hund ur det tredje. Och så var ju mina båda föräldrar ute, samt hunden. PARTY! Runt hav 11 drog sig folk in igen, och vi tände Pelles eldpoi för att få se Cc äga. Det gick sådär, det var lite för ljust för att vara effektfullt och dom ville bara slockna. Men det löser sig! Vid 11 gick Cc hem, förmodligen till hennes syskons obeskrivliga lycka. Vi andra gick och slaggade (jag fick såklart städa upp all skit efter collagegörandet, typiskt min otur).

Idag, måndag den andra juli tvåtusensju (tjugohundrasju?) ska jag och Cc åka och köpa en t-shirt samt batikfärger eftersom vi har bestämt att göra en "systrar i jeans"-grej mellan oss tjejer, dock inte med ett par byxor utan som alla förstår en tröja istället. Vi ska heller inte ha som regel att aldrig tvätta t-shirten, det vore lite för skabbigt för vår smak.
Så snart kommer väl Cc får vi hoppas (ringde och väckte henne för en halvtimme sen :D), så brummar vi iväg tillsammans med far som ändå skulle till centrum. YEAH!

Nu kände jag för att spela röj, ha det. Ciao! <3<3

Inga kommentarer: