04 augusti 2007

Spejs -07!

Hej hopp,

jag har just kommit hem från scoutlägret och tänkte skriva av mig lite eftersom mina block har tagit slut och jag har datorabstinens xD

Vi seglade ut på torsdag morgon och vädret var egentligen alldeles för bra för att vara lägerväder (något som Gud snart insåg och ändrade på). Det blåste på fett bra och vi skulle nog kunnat ta oss till Gällnö redan samma dag, men vi var inte så taggade på jättesen middag osv, så vi slaggade på Skratten och seglade klart nästa dag. Då var det ingen sol längre och det blåste in åt helvete, vi lutade så det sköljde vatten över relingen och luckorna i durken föll ur ^^ Så anlände vi till lägerön och inveg (nej för fan, invigde heter det ju xD) alla måste-grejer så som dubbeldassen, dassboken, vattenpumpen, badklippan och så vidare. Alla ledare och juniorerna kom under lördagen, och på onsdagen kom miniorerna ut.

Vi har hunnit segla, bada, köpa godis i kiosken, äta massa god mat, släpa slanor (slynor?), digga till och hata läger-CDn, rita, ha lägerbål, hänga med juniorerna, rökt en jäkla massa hundkäx samt givetvis misstolkat allt och alla xD Därför har vi beslutat att på skämt döpa om lägret till Rökpök -07. Det är intressant att följa vår utveckling; förra sommarlägret kallade vi "mysimys", seglingshajken "misstolk" och det här lägret "rökpök". Blir grövre *frågetecken*? ;D Säkert hälften av oss har utfört extremt sexiga danser *host* runt tältstången, förstagen eller dylikt. Vi har även varit på en cp-hajk som jag inte orkar prata så mycket om men som sög fucking hårt eftersom vi blev tvungna att gå upp klockan fem på morgonen med "lätt hajkpackning" och sen släpa sovsäck + andra grejer hela dagen för att avslutningsvis få reda på att vi ändå ska tillbaka och sova i lägret -.- INTE najs alls, faktiskt. Den dagen ägnades åt 1) blåbärsplockande (i olika syften, bland annat underhållnings-, hunger- och törst- eftersom vi inte hade fått något vatten under hela hajken) samt 2) funderande kring hur man bäst skulle kunna åka hem ifrån lägret utan att någon upptäckte det, genom att typ sno en avanti mitt i natten.

Men det bättrade på sig, humöret steg i takt med solskenet och vi har insett att vi - trots viss skepsis gegen (haha, tänkte inte på att jag skrev "mot" på tyska, men jag låter det stå kvar) ledare på grund av bristande förståelse osv - nog allihopa varit rätt nöjda med lägret på det hela taget. Visserligen var vi överens om att det här lägret ledarmässigt var det sämsta hittills, men å andra sidan har i alla fall jag aldrig haft så roligt med kompisarna. Vi har skrattat tills vi både skrikit, gråtit och fått ont i magen, och alla står varandra otroligt mycket närmare nu.

Några patrullisar droppade av under veckan, Linnea för att hon inte mådde bra, Anna för att hon skulle på konfpryl (när hon åkte så grät jag, folk tittade konstigt på mig :') ) och Alex & Heyner för att de åkte på Biscaya i morse. Sorg att de försvann, alla var lite ledsna för det, men vi överlevde trots allt.

I morse brummade vi iväg med avanti och anlände skärsätrahamnen runt två. Nu har jag varit hemma några timmar och duschat, packat upp, laddat in lite kamerabilder samt upptäckt att min kära gosekanin är försvunnen. Jag hade honom senast i hamnen när Vincent räddade honom från ett hemskt öde på havets botten, och jag misstänker starkt att han fortfarande är i Vincents trygga händer. Får hoppas på det.

Orkar inte skriva mer just nu men ha det så fint alla människor! Pussel <3<3

Inga kommentarer: