12 augusti 2007

Söndageftermiddag o solsken

Igårkväll var jag och mor hos mormor och morfar. Vi badade i poolen och fikade, och medan de andra pratade om vårt kommande altanbygge satt jag och ritade. Sen åt vi middag, och efter det hittade jag en H&M-tidning i deras TVrum! Den visade sig ha blivit felutdelad och egentligen tillhöra en granne, men mormor var snäll och gav den till mig. Så nu är jag lycklig igen, fastän jag inte fått nån egen =) Där var i och för sig inte så mycket roliga kläder som det brukar vara (jag brukar kunna fylla ett helt A4 med min önskelista), men ändå - desto trevligare för plånboken. Hittade världens sötaste pyjamas!! ^^ Den var randig, och sjukt gullig.

Idag har mor gjort saft & sylt och annat mammigt. Vid tio imorse väckte hon mig brutalt med upplysningen att jag måste cykla iväg till affären och köpa socker och atamon - jää. Hade inte så mycket att välja på, alltså skyndade jag mig till ICA där jag snabbt fick tag i 8 kg socker, men tyvärr inte fullt så snabbt en flaska atamon. Den jäkla personalen visste knappt vad det var för något, än mindre var det fanns! Ett tag där var jag lite orolig att jag skulle få ett nervöst sammanbrott, men så till slut fick jag hjälp att hitta flaskan som - självklart och helt enligt Ica-logiken - var placerad vid grönsakerna. Yeah?! (Gillar att göra antireklam för Ica, det kan dom ha.) När jag kom hem möttes jag av nästa uppdrag - samla burkar. Min kära mor hade insett att hon hade för få syltburkar, så jag gav mig iväg på upptäcktsfärd i huset på jakt efter glasburkar som vi fyllt med snäckor och annat. Jag var sådär lagom framgångsrik, och hittade dessutom en flaska atamon i matkällaren - alltså var mitt dampiga äventyr på morgonkvisten relativt meningslöst. Men vi kämpade på där i köket, skalade äpplen och hade oss, och jag ritade såklart. Håller på med en teckning som är lite inspirerad av Karlas otroligt heta badbyxor, samt det hon sa om mitt testamente (som jag skrev på Spejs): "Om du dör innan du hunnit skriva om det, tar du förmodligen självmord. Och då blir man intressant." Så det känns ju bra på alla sätt =)

Far + bror kom hem nu innan lunch. Dom åkte ut mot BP 95-ornas förstalag, men verkade nöjda med sin insats i alla fall. Nu har vi ätit makaroner och köttbullar till lunch - eftersom man lätt kan drabbas av bristsjukdomar om man inte får i sig tillräcklig mängd köttbullar i månaden.

PUSS <3<3

Inga kommentarer: