31 augusti 2007

Tjoho, det är fredag idag

Har gått och funderat ett tag på att starta med "Dagens depp & pepp", mest för att det är så roligt att försöka starta nånting som man ändå glömmer bort efter några dagar.

Dagens depp:
Har inte riktigt kommit på något bra, kanske att jag inte kommer få återse den kära skolan och alla människor på en hel helg ;)

Dagens pepp:
Att jag hittade en pusselbit på asfalten precis där jag parkerade cykeln i morse. Så den har jag gått runt med i fickan hela dagen, lyckligt :D


Egentligen hade jag tänkt försöka beskriva känslan man får när någon kommer in i klassrummet, ser den stomma stolen bredvid en, tar den och sätter sig någon annanstans - bara för att man känner sig så otroligt mycket mindre värd - men jag gör inte det, eftersom jag hade bestämt mig för att göra den här bloggen lite roligare.

Kan ju upplysa er alla om dagens skollunch (som jag knappt själv vet vad den innehöll), som troligtvis bestod av diverse olika köttbitar mixade och ihoppressade till något slags biffar... intogs tillsammans med minipotatisar simmandes i olja, och sallad som någon hittat en stor tvestjärt i ^^ Det kändes toppen på alla sätt.

På historian diskuterade vi vad som är historia, när den började och kommer sluta och det var fett roligt! Dessutom på engelska, jag var verkligen grymt taggad. Jag ska lätt välja filosofi som extra course om det går ^^ Dessutom beskrev han de olika betygsnivåerna som pussel med olika många bitar, det tyckte jag var fett najs. Sen cyklade jag hem och tänkte givetvis på engelska hela vägen (ja, jag är psykiskt störd, jag vet). Mitt skosnöre lyckades trassla in sig i trampan, det var lite kul :)

Jag har lyckats lösa två sudoku "svår" ur Lidingö Tidning på en halvtimme, det är stolthet på riktigt! Kände att det ju nästan var pussel, så det fick funka ^^

Nu har jag suttit och knarkat Winnerbäckvideos ett tag, kärlek <3<3
Måste dra nu, ska till kusinerna i kväll, men I will be back!! PUSSEL <3<3

Inga kommentarer: