15 augusti 2007

Hemmaarbete, vaniljsås och poesi i en enda röra

Idag har jag burit och staplat ved in i vedbon, cirka tio skottkärror som sysselsatte mig i några timmar. Då dörrkanten till stugan är på ca 1.50 meters höjd, alltså någon decimeter under hakan, har jag hyfsat ont i ryggmusklerna nu efteråt... Det kändes bra att pappa och Pelle placerat veden precis på ett rödmyrebo, så att jag för säkerhets skull skulle få bekanta mig med den rasen också - något som mina fötter nog gärna skulle vilja, men kommer ha ganska svårt att, glömma... Men visst, det var väl en upplevelse det också. En erfarenhet rikare - går man i ett myrbo blir man myrbiten...

Efter lunch bestående av pajrester från gårdagen tog jag nya tag och började städa huset, som mamma bett mig om. De små kamratliga partiklarna i hörnen som alltid lindrat landningen när vi fallit, attackerade jag med ett vrålande blått monster med snabel, och jag har också torkat och skurat.

Så idag har jag varit duktig :) Mamma har lovat mig lite pengar för det här, det känns bra ;D Har även hunnit gå ut med Cicci + Charlie någon gång under eftermiddagen. Nu på kvällen har vi haft gäster och ätit massa najs mat + äppelkaka o vaniljsås (...hur blev det med min nyttighet egentligen? "Med löften som stag faller allting omkull..." :P). Nu har hela familjen gått och slaggat, men jag blev på otroligt poetigt humör efter att ha pillat lite på poeter.se (i brist på bilddagboken som tydligen är under renovering... visserligen inte en dag för tidigt, så det är ju bra) så jag tror jag stannar uppe ett tag till och knarkar poesi, innan jag går och lägger mig och kladdar eget. På något sätt blir det en helt annan sak att ligga på mage i sängen och skriva, än att sitta och knappra i kallt datorljus - det första är helt enkelt mycket mer konstnärligt, och mycket mindre nördigt, än det sistnämnda...

Lyssnar på Simon & Garfunkel, kärlek. Godnatt <3<3

Inga kommentarer: