20 augusti 2007

Trött på det mesta, men mest på mig själv

Hälften av alla människor som känner mig, hatar mig för att jag alltid ska ta så jävla stort ansvar hela tiden.

Andra hälften hatar mig för att jag är lat, otrevlig och orättvis som inte tar det ansvar jag borde.

Och resten av jordens befolkning vet inte mitt namn och bryr sig inte ett skit...


Känns ju jävligt bra på alla sätt. Idag har jag i alla fall varit först med Jo, så träffade vi Erik och Patrik, sen övergav vi dom för hetingen Cicci som vi lekte med hela eftermiddagen när vi först åt lunch hemma hos oss (och spanade in den snygga byggkillen som jobbar hos våra grannar), och sen kollade på skräckfilm ute i Johannas trädgård. Det var motorsågsmassakern - the beginning, och självklart såg vi framför oss hur alla skulle bli serverade köttsoppa till middag (eftersom halva temat i filmen är kannibalism, och skabbmänniskorna äter soppa gjort på människokött). Riktigt så illa blev det inte - vi har ätit salladsrester - men däremot har pappa medan jag var borta skjutit ett rådjur och dragit hem, så nu ligger det köttbitar i garaget och ett rådjurskranium uppe i en kastrull på spisen. YEAH - noot!

(Och det värsta med såna där filmer, och när man sitter där och säger att "äh, jag hade slagit ner människan istället!", så vet man att man egentligen inte ens skulle orkat kämpa - skulle bara gett med sig och låtit motorsågen befria jorden och en själv från en, en gång för alla...)

Tjo

1 kommentar:

Anonym sa...

de e positiva tankar på hög nivå!