30 augusti 2007

Hallå igen,

hur är stan en sån här kväll i augusti när sommarn regnat bort?

[insåg just att sista chansen på ett år att citera det stycket var idag alternativt imorgon]

"Kära dagbok, idag har jag ätit bacon till lunch."
(den frasen har ekat i mitt huvud sedan lunchen som bestod av mysiga potatisbullar med massa bacon på, det kändes enormt hälsosamt xD) Idag har jag i övrigt inte gjort särskilt mycket, haft kemi och genomfört en total-up-fucked labb och haft två timmars håltimme under vilka jag först blev rekommenderad att gå hem (men det kändes helt enkelt inte rätt med tanke på att jag går min andra vecka i den här skolan, är etta och förväntas vara duktig), men motstod de frestande tankarna och hittade ett nytt ställe att hänga på: Skolans gym! xD Där satt vi och snackade samtidigt som vi utövade diverse fysiska träningsmoment i stil med att trampa på träningscykel och lyfta sig själv ^^ Så fick jag reda på att det var audition (åh-dish-ön, låter som en beskrivning av Lidingö x'D) till kören idag, så helt på volley knallade jag ner till musiken med två till personer och körde på känsla, kan man väl säga. Känner mig extremt manlig, klarade tydligen lilla C (fråga mig inte vad det innebär, men en låg ton var det), ser framför mig hur jag kommer få stå i en alldeles egen liten "grupp" för extrem-basstämmor eller något, medan alla andra står i fina klungor för alt och tenor. Yeah, helt enkelt! Efter denna väl spenderade håltimme hade vi som planerat den nödvändiga lektionen Liv & Studier. Jag hade föreställt mig lite fler skumgummimattor (efter allt som tvåorna berättat/hotat med ^^), men den drömmen sprack som en ballong när jag kom in i källarsalen och tvingades lyssna till ointressant studietekniksnack hela lektionen... Jag menar, as if jag kommer ihåg vilka människor som gick över gatan samtidigt som jag vid övergångsstället från Odenplan till Norrtullsgatan? Det var fan en vecka sen jag gick där! Efter det fick jag lite uppiggande (fan, det skulle varit tre p där alltså) choklad av Afro-fluff-Erik innan jag trampade hemåt igen efter en sällsynt inproduktiv dag.

Nu tänkte jag hitta lite att käka - ett mission som kan komma att bli långt mer svårgenomfört än det låter med tanke på att vi knappt har torra ormar i skafferien, än mindre ätbara varor. Men, som jag sagt och tänker fortsätta säga tills alla håller med mig - Det löser sig! Det gör det alltid.

PUSSEL (L)


Jag har gjort ett sorgligt, men högst positivt konstaterande:
Jag kommer förmodligen blogga betydligt mindre nu än förut, eller i alla fall med en helt annan inställning. Att de flesta inläggen varit extremt negativa och gnälliga måste väl nästan alla hålla med om, och jag är helt enkelt alldeles för glad nu för att orka skriva sådant. Sedan jag började gymnasiet har allt liksom varit ljusare, och jag kommer förmodligen utnyttja bloggen mer som en plats att kasta ut kaskader av höstkylig poesi, foton och teckningar (i brist på tillräckligt engagemang för att lära mig hur DeviantART funkar), än som en klagobok. Därmed inte sagt att den inte kommer behålla rollen som klotterplank - det kommer den med all säkerhet.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Ang. Lic och studier så kommer ni att få ligga på yogamattor- inga lyxiga skummadasser. Och ni har bara kommit till böjan av kursen, oavsett så är den väldigt flummig.

//Charlotte (Fiskeboda guiden)