30 augusti 2007

"Jättegott, Malin!", knark i dalen

Idag har jag kläckt en andra idé (efter författarinriktningen) om framtida karriär: jag ska såklart bli kock, och skriva läckra recept! Kolla, lyckades till exempel med historiens mest hälsosamma + smaskiga mellanmål, följ bara följande instruktioner så uppnår ni samma imponerande resultat:

Detta behöver du
Mjölk
O'boypulver
Kola- och chokladsås (O'hoy)
Digestivekex

Såhär gör du
(ja, det fattar du nog själv...)

Körde på en deluxe, åt o'boy som var så högkoncentrerad att jag måste tugga den xD

********

Jag har även fått en liten tidning från H&M (det är min lycka, det vet ni), har bestämt mig för att spara lite pengar och inte köpa så mycket onödiga grejer men jag har i alla fall hittat en jättesöt tunika och en kofta för 149 kr styck :) Men det trevliga med mig (grattis, jag har just hittat någonting för er som alltid undrat) är att jag (ibland) nöjer mig med att bara titta, jag finner nöje bara i att drömma liksom.


*******

Vid åtta gick jag ut med en kär vän (som har halvt grönt hår och också knarkar Winnerbäck - hm, vem kan det vara...) på promenad. Först satt vi i stora gungan i mosstorpsparken, sen hämtade vi en jacka åt Cc (oj, nu avslöjade jag mig - alla undrade ju vem det kunde handla om), min hund och lite pengar hemma hos mig, och gick till Ica. Där köpte vi - givetvis - Ivos kladdkaka, jag ville ha yoghurt, och Cc ville ha en liter mjölk eftersom det är så gott till choklad, och där stod vi och tjafsade i kassan när vi insåg att pengarna inte räckte ^^ Killen i kassan (som är så sjukt lik Robert, den animerade gubben i Boxerreklamerna) var inte helt tillfreds med oss... men vi överlevde, jag fick offra min yoghurt. Sen satt vi nedanför Larsbergsvägen vid Dalen och knarkade utsikt över Stockholm tillsammans med vovven som verkade uppskatta det hela något enormt, nooot, och knarkade kladdkaka och mjölk och Winnerbäck. Kände mig grovt fjortis, jag stod och halsade dricka ur ett paket och vinglade som fan eftersom hunden drog i kopplet xD ...fast det var ju bara mjölk...

Vi snackade lite med Fluff, jag undrar hur seriöst han tog det faktum att jag "älskar" honom... har aldrig ens träffat människan, men det är najs! Han flåsade och stönade misstänkt när vi pratade med honom, och förklarade det hela med att han var på väg hem på cykeln och inte satt och masturberade samtidigt som han pratade i telefon, det kändes lite skabbigt att höra... Cc vågade inte hålla i mobilen då ^^ Knallade hemåt igen när klockan var lagom mycket, strax innan 10 (sånt är lagom tycker föräldrar). Yeah!

Hm, känner att det här blev det tredje långa blogginlägget på samma dag... jag har ett liv.

[22:22, vem tänker på mig? <3<3]

Men men, jag skyller på att jag slutade skolan fem i ett - sånt gör att man har hela eftermiddagen på sig att knarka blogg... jag har i alla fall lyckats städa mitt rum och badrummen, och laga middag :)

Party.

Har kommit på att jag gillar ordet höstljus, såg att någon skrivit det med kylskåpspoesin. Jag menar, kan två ord säga mer än så? (skulle vara luddig mjölk eller elementdricka, då xD - Det är också fina ord som pryder vårt kylskåp.)

Tänkte nog börja fundera på att gå och lägga mig nu, men pusselipussel på alla människor <3<3

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar han killen som ser ut som robert i boxerreklamen! jag går alltid till hans kassa :D