13 augusti 2007

Måndag i stan

Tjo,

igår var jag med Cicci på eftermiddagen eftersom hon äntligen har kommit hem från västkusten nu, och vi pysslade på altanen =) Det var mysigt.

Idag gick jag upp tidigt eftersom jag och min kusin skulle åkt till mormor & morfar, men eftersom det var så dåligt väder avbokade vi det och jag drog till stan istället. Tyvärr hade jag förbisett den lilla detaljen att alla affärer öppnar först tio, något som gav mig anledning att lite planlöst vandra omkring i 45 minuter innan jag kunde börja söka efter dagens mål: svarta converse + palestinasjal. Det sistnämnda fick jag tag i oväntat snabbt eftersom Punkt shop öppnade strax före tio, och butiken var helt tom. Mina kära skor fick jag leta ett tag efter; affärerna har inte fått in höstleveranserna ännu så det mesta är slutsålt, men till slut fann jag dem på Nilson på Kungsgatan. Lycka! Där krånglade kassaapparaten, två kassörskor stod och med rent våld försökte öppna luckan, något som misslyckades och resulterade i handskrivet kvitto men fullgott mina efterlängtade skor. (som jag har på mig just nu eftersom jag inte lyckats smutsa ner dem ännu :D)

Kom hem runt halv tolv, och efter att ha pysslat lite med kaninen gick jag in, fick ett svartryck som ledde till att jag just nu har en försvarlig mängd kajal runt ögonen... Satt förresten och spanade in Jonas blogg, fattar inte hälften av vad han pratar om men han skriver bra! Så poetar han sig ju också, och jag måste bara citera en rad som jag "fell in love at first sight with":

"Radien gånger Radien gånger Pi, bildar den cirkel vi lever i"

liksom, så klockrent! Varför har ingen sagt det förut? Eller åtminstone, så jag har hört det? Fint var det i vilket fall, hoppas han inte misstycker för att jag skriver om det - bra är det ju i vilket fall, så det skriker om det.

Nu tänkte jag ladda upp lite bilder på bdb, får se hur många jag orkar (måste äta lunch också, shit vad jag är hungrig). Ciao så länge! Peace out!! <3<3

Inga kommentarer: