02 mars 2008

Båtmässa

Efter nattens äventyr bestående av tatuerande och bekännande tillsammans med Paula och Linnea kände jag och pappa för att följa den under lördagen påbörjade trenden genom att gå på ännu en mässa. Varför inte, med tanke på väderleken? Åt Älvsjö bar det, och båtmässan.

Mycket fina båtar såg vi, jag var mest intresserad av segelbåtarna såklart och vi hittade både en 40-fots bavaria (usch, för glassigt, och varför i helvete ingår en mikrovågsugn som standard?)och en 29-fots Delphi (med fällköl!), så variationen var stor. För min del ägnades en hel del tid även åt letande och ätande av gratisgodis, såklart. Hittade även en broschyr med titeln Nima. :)

Våra grannar, som har tomt i södersluttning, har snödroppar i trädgården. Det har inte vi. Vi har andra snödroppar, i dagligt tal kallat "snöblandat regn över östra svealand". Alltid något.

På Ekorres dörr stod "Fritids färg". Jo gillade ordet fritidsfärg, jag vet inte om det är så speciellt egentligen, men en sak är tydlig: Även i vår går trenden mot fritidsfärger i gråskalor. Se bara ut genom fönstret så får ni se själva.

Imorgon börjar skolan och jag är suicidal. Pussel

Inga kommentarer: