28 mars 2008

Teleport

Under en sms-konversation igår kom min kära råsa vän upp med en av de bättre idéerna på länge. Som nytt alternativt transportmedel föreslog hon teleportering. Spöktransferens for the win, right? Det är både miljövänligt och ekonomiskt, och framför allt tidssparande. Nackdelen med det, insåg vi, är att man medan man håller på att lära sig kan råka splitta sig själv i två, och typ lämna ett ben i Kina medan resten av kroppen är i Sverige. Som följd av detta såg vi en ny yrkesgrupp växa fram: Kroppsupplockare.
Första tanken: Arbetslösheten kommer minska!
Förändrad åsikt efter en stunds betänketid: Alla taxi-, tåg- och busschaufförer kommer förlora sina jobb.
Slutsats: Arbetslösheten kommer i slutändan att öka.

Men ändå, idén som sådan är ju inte fel. Den som vet hur man gör är fri att avslöja det för mig, då jag känner att de 45 minuterna det tar mig att åka till skolan om mornarna skulle kunna fyllas med betydligt bättre sysslor... (För att inte tala om de nio timmarna vi spenderar i bilen varje gång vi ska till fjällen!) Visserligen är jag långt ifrån det värsta offret för långa transportsträckor och -tider. Men någon gång blir det väl min tur också... Låt oss sprida teleport-revolutionen, med Abra i spetsen.

Inga kommentarer: