30 mars 2008

Morötter

Tjo.

Efter bandymatchen igår, som gick sådär, var vi hos kusinerna och åt vilket var mycket trevligt.

Idag har jag och mamma inlett vårt Beach -08-program genom att rota fram hennes gamla Viktväktarhäften. Pappa och Pelle, som inte ska behöva lida av vår plötsliga nyttighetsidé, tar varje chans att retas i stället och gör hela tiden klart för oss hur otroligt gott godisarna smakar, och köttfärssåsen med grädde i. Suck... Jag börjar i alla fall redan tröttna på att vara hungrig och försöka bli mätt på morötter, men det blir nog bättre. I sommar kommer jag förmodligen vara glad att jag och mamma gjorde det här i alla fall :) I övrigt har jag försökt plugga lite matte och kemi men misslyckats ganska grovt med båda delarna. Detta innebär att jag under en och en halv veckas ledighet inte producerat mer skolarbete än att läsa ut Harry Potter. Det är fan inte bra...

I morgon taggar vi på bandymatch i Sprallen klockan 6. Det tyder på att jag åker direkt från skolan som vanligt, men att min sedvanliga brownie från seven uteblir... Vad ska jag leva på? Knäckebröd? Och med vår äckligt onyttiga skolmat... Helvete, det här blir svårt.

JAG VILL HA DIGESTIVEKEX!! Pussel

Inga kommentarer: